problemen tomtom

Meest voorkomende problemen TomTom

Dagelijks krijgen we reacties binnen omtrent ‘update’ problemen die keer op keer weer kunnen herleidt worden naar onderstaande oorzaken. Voor u TOMTOM contacteert, kan je even nakijken of onderstaand probleem niet voor u van toepassing is.

problemen oplossen

Veel voorkomende oorzaken van UPDATE problemen

Een heel deel van de gemelde storingen zijn gelinkt aan het incompatibiliteitsprobleem van de updatesoftware met de pc (min. Vista of hoger) of mac (min. Mac os 10.5.8 of hoger) of huidige huidige browser, de firewall pop-up blokkering of de cookieblokkering die de toegang tot de TomTom site blokkeren. Gelieve dus eerst na te gaan of alle vereisten voldaan zijn voor u een vraag uitstuurt.

veel voorkomende problemenHoud er rekening mee wanneer u de download via het werk wilt installeren, dat dit voor problemen kan zorgen. Bedrijven volgen een bedrijfsbeleid waarbij downloaden van ongekende software niet wordt toegestaan.

Wanneer je de oude software gebruikt voor TomTom Home of Mydrive, installeer dan eerst de laatste nieuwe versie (wij bieden altijd de recente versie aan) en probeer het downloaden opnieuw.

In het gedeelte Verbindingsstatus op de TomTom HOME-systeeminformatiepagina kun je nagaan of TomTom HOME verbinding heeft met de TomTom-servers. Updates nemen veel dataverkeer in beslag. Zorg voor een breedbandverbinding. Downloads via Wi-Fi kunnen problemen opleveren.

De nieuwe kaartupdates nemen een pak meer geheugen in als de oudere versies. De hele kaart wordt dan ook gedownload. Hebt u bovenstaande acties allemaal doorlopen? Mogelijk is uw geheugenkaart te klein zodat de download niet kan uitgevoerd worden. Koop ofwel een nieuwe geheugenkaart of voer de volgende actie uit: Ga naar TomTom Home – Klik, beheer mijn navigatiesysteem – open items op pc – klik op de kaart van Europa – (u krijgt melding te weinig geheugen) – klik op, ga door – selecteer de kaartzone die je wil updaten – klik, ga door.

Komt uw TomTom apparaat tijdens een update vast te lopen of reageert het niet meer? Probeer het navigatie systeem te resetten (30 sec. induwen). Het enige aan gegevens die u kwijt bent, is de tijdszone instelling en de klok. Als dat niet helpt en de software of je GPS systeem komt in een ‘loop’ te zitten, dan is de software mogelijk beschadigd door de onderbroken update.

1. In dat geval dien je in te loggen in Mydrive of TT HOME en kiezen voor de optie ‘kaart herstellen’. Als dat gebeurt is (kan een tijdje in beslag nemen) kan je opnieuw kiezen voor een kaartupdate.

2. Werkt dat niet, dan kan je eventueel opteren voor een fabrieksinstelling uit te voeren of een back-up te herinstalleren. In beide gevallen ben je wel alle instellingen en aangekochte kaarten kwijt. Die kan je dan opnieuw downloaden via TT.

NEEM ALTIJD EEN BACK-UP VAN UW APPARAAT!

Wanneer je kaart niet in de lijst van nieuwe updates staat, heb je vermoedelijk ingelogd met een verkeerd email of heb je de nieuwste versie van TomTom Home – Mydrive nog niet geïnstalleerd. Ontvang je nog steeds geen update? Dan heb een een kaart aangekocht die niet compatibel is met je TomTom apparaat. Contacteer dan de TomTom helpdesk maar houd alles gegevens bij de hand.

U krijgt de foutmelding: kaart niet leesbaar. De download is beschadigd of onvolledig. U kan de kaart opnieuw downloaden wanneer deze nog onder de garantie valt of via een back-up die u gemaakt heeft, de kaart opnieuw installeren. Maak dus steeds een update van uw kaart op uw pc of Flashdriver.

Mogelijk kan je navigatie systeem gewoon stuk zijn. Bijvoorbeeld wanneer u GPS niet aangaat, u heeft geen GPS signaal meer of u ziet een wit of rood kruis staan wanneer u het apparaat aan schakelt. Uw GPS laten maken kost ongeveer 105 euro en neemt 10 – 20 werkdagen in beslag. Opgelet. U moet hiervoor uw aankoopbewijs kunnen voorleggen wanneer u het apparaat gratis en onder garantie wilt laten repareren. Heeft u dat niet meer, dient u het herstelbedrag te betalen.

Probleem niet opgelost?

Is je probleem nog altijd niet opgelost? Laat dan een reactie achter onderaan de pagina of plaats uw vraag op Facebook.

197 gedachten over “Meest voorkomende problemen TomTom

  1. J. Usi

    Beste, mijn tomtom ( GO 2535, 4GB, MyDrive Connect ) krijgt geen gps-signaal meer. Heb natuurlijk ge restart en ook via de computer geupdate, maar er komt geen verandering. kunt u mij helpen?

  2. Admin Bericht auteur

    Hallo,
    Als het probleem nog altijd niet opgelost is, dan kan het best wel eens zijn dat je GPS stuk is spijtig genoeg. Probeer eventueel nog een hard reset: https://www.tomtomupdate.nl/navigatie-resetten-soft-of-hard/. Een laatste alternatief kan zijn om de gps terug naar de fabrieksinstellingen te brengen. Opgelet. Je bent dan wel alle data kwijt (updates, routeplanners etc.). Hij komt dus terug in de originele toestand zoals je hem gekocht hebt. Als ook dat niet lukt is er in de hardware iets stuk. Dat is een vanafprijs van 100 euro als de garantie niet meer van toepassing is.

  3. Paul

    Het certificaat van TomTom is volgens Kaspersky niet meer up to date, deze is verlopen, dus werkt Home en my drive niet meer.

  4. diane verhaegen

    mijn gps is geblokkeerd !!!!! help mij wat moet ik doen !!! ik heb alles volgens plan gedaan en het systeem zegt mislukt !!!! en gps blokkeerd!!!!!

  5. Admin Bericht auteur

    Dag Diana, Ik weet niet juist wat je gedaan hebt. Als het internet wegvalt of er is te weinig geheugen op je kaart of intern geheugen kan je problemen hebben. Heb je een back-up gemaakt? Wat is de foutmelding?

  6. Marcel Tempelman

    Het lukt maar niet een nieuw wachtwoord in te stellen. Email geopend op link geklikt, nieuw ww 2x ingevoerd, geklikt op resetknop. Geen communicatie, er gebeurt niets.
    Wat gaat er mis???

    Marcel Tempelman

  7. Admin Bericht auteur

    Dag Marcel,

    Op welk account is dat? TomTom Home of online op de TOMTOM website?
    Als het enkel TOMTOM home is waar je problemen ondervindt, bekijk dan zeker de internetinstellingen. Mogelijk wordt de toegang tot het programma geweigerd. Zorg er voor dat TOMTOM HOME ten alle tijde toegang krijgt op het internet.

  8. P.C.Hofman

    Sinds kort ben ik al mijn flits functies kwijt en werkt er geen een meer.
    Diverse malen een update gedaan maar geen resultaat.
    Gaarne een oplossing daar ik voor een abbonnement betaal.

    Mvg,
    Peter Hofman

  9. Jessica

    Goedemorgen,

    Zojuist kreeg ik een melding dat er weer een belangrijke update klaarstaat. Helaas geeft mijn pc aan, dat er te weinig pc ruimte vrij is om de update te downloaden.
    Ik heb al meerdere programma’s van mijn pc verwijderd zonder resultaat. Weet iemand een oplossing?

    Met vriendelijke groet,
    Jessica

  10. Hendrik

    Hallo,
    Ik heb een nieuwe computer en ik krijg tomtom home niet geïnstalleerd en een foutmelding ; “De handtekeningvan TOMTOMHome2 winlast.exe is beschadigd of ongeldig” wat kan ik doen om de home versie wel te kunnen downloaden?

  11. Admin Bericht auteur

    Dag Jessica. Ben je zeker dat op je PC te weinig geheugen is? Met de recente computers lijkt me dat onlogisch. Maar voor een update heb je zeker voldoende geheugen nodig op je SD kaart van TT. Dat is een van de meest voorkomende problemen.
    Wat je ook doet, eerst een back-up maken via TT Home of MyDrive.

    Daarbij zijn het vaak niet de programma’s die veel geheugen innemen maar films of muziek wel.
    gr

  12. Admin Bericht auteur

    Beste,

    Dan kan u best even TT zelf contacteren. Normaal kan u deze functie instellen op het toestel zelf. Dus u wilt zeggen dat de knop niet meer werkt of het staat aan maar u ontvangt geen notificaties? Als dat het geval is kan er iets mis zijn met het toestel zelf. De beste oplossing die ik zie, is een backup herinstalleren en kijken wat het voor effect heeft. Vervolgens gewoon de updates opnieuw installeren.

  13. Martijn

    Geachte heer / mevrouw,

    Ik ga op vakantie naar Canada en de Verenigde Staten, nou zou ik graag mijn eigen TOMTOM willen meenemen. TOMTOM XL Europe 31 ( serienummer S/N: RC2198J08678 8EG0.002.00 ). kan ik deze update met een kaart voor de USA en Canada.

    Alvast bedankt,

  14. Ray

    Geachte Heer/Mevrouw,
    Op 11 juni jl. heb ik een verlenging van abonnement gekocht van de Benelux. Mijn huidige abonnement verliep op 4 juli jl. Tot op de dag van vandaag was het niet mogelijk om de gekochte kaart op mijn TomTom te downloaden. Ook op het geheugenkaartje kan ik geen check doen. Kunt u me zeggen hoe dit kan en wat ik eventueel moet doen om het voor elkaar te krijgen. Ik heb nu wel betaald wel enkele betaalbevestigingen gekregen maar kan dus geen kaart downloaden..
    Bijvoorbaat dank voor de hulp.

  15. a.grevink

    Ik heb in mijn TOM TOM GO 630 een nieuwe geheugenkaart van 8 GB, die bij u is gekocht.
    Nu ik via TOM TOM Home de nieuwste update automatisch heb geinstalleerd.
    Kan ik de TOM TOM niet meer uitzetten en wordt op de computer gemeld: geen apparaat aanwezig

  16. brian

    Beste, ik wil graag een nieuwe kaart van West-Europa kopen en vervangen op mijn Mazda NB1 navigatie. Echter lijkt geen enkele kaart in de shop geschikt voor dit systeem. Welke kaart is wel geschikt voor dit systeem? Ik heb in het 1e jaar wel een kaartupdate kunnen downloaden via Tom Tom.

  17. Admin Bericht auteur

    Kijk even op https://www.tomtom.com/nl_be/drive/maps-services/shop/live-services/mazda/
    Als deze er niet tussen staat, wordt de service niet meer ondersteund.

    Het kan ook zijn dat de software van de navigatie out of date is en dus niet meer compatibel met de nieuwe kaarten die je wil downloaden. Eerst backup maken (best 2) en dan de software van de navigatie eerst updaten. Doe dit via de gratis software TT Home (https://www.tomtomupdate.nl/tomtom-home/) of Mydrive.

    Dan kijken welke kaarten geschikt zijn.

  18. Admin Bericht auteur

    Beste,
    U heeft deze bij de officiële verdeler gekocht.
    Ik heb niet echt een zicht op wat u juist gedaan hebt. Kan u wat meer uitleg geven? Hebt u alles op de kaart geïnstalleerd?

  19. Wim

    U schrijft op 17 juni j.l. : “Wat je ook doet, eerst een back-up maken via TT home of MyDrive.
    Maar hoe maak je via Mydrive een back-up. Dit staat nergens beschreven

  20. Admin Bericht auteur

    Ik heb ondertussen het artikel aangepast. Via Mydrive bestaat deze functie niet zoals bij TomTom home.

  21. Hoeksema

    Ons adres Boterdiep WZ 13, 9781EH in Bedum is onvindbaar via het tom tom naviagie systeem of stuurt mensen naar Zuidwolde. Graag aanpassen want dit zorgt voor veel overlast

  22. Frederike

    Hallo, mijn tomtom go 5100 gaat ineens niet meer aan. Gisterochtend nog gebruikt maar gistermiddag ging hij ineens niet meer aan en blijf ik een zwart scherm houden. Hij lijkt ook niet op te laden en als ik hem aansluit op de pc dan ziet hij hem niet. Wat zou er kunnen zijn?

  23. K Bekkernens

    ik kan kaart die ik gekocht heb niet op xl installeren te weinig ruimte .Wat moet ik doen .
    En mijn adres klopt niet op de tom tom ,

  24. caroline kerkkamp

    we hebben een tomtom met serienr begint met ap, nu willen we graag een update doen voor Australia is dat mogelijk ? we hebben een 16 gb memory card gekocht. kunt u mij zeggen hoe ik Australia op mijn tom tom krijg ? hartelijk dank voor uw reactie.

  25. Peter Galant

    Goedendag, ik heb een TOMTOM Go 720. Nu wil ik deze updaten. Als je dat via TomTom Home doet, kun je West Europa krijgen voor EUR 64,95 (dat is dan versie 975.7685). Doe je het via de site dan is er een aanbieding voor EUR 32,95. Hoe kom ik er achter dat update via de site compatibel is met mijn TomTom?

    Een andere vraag: als je een clean install wilt doen (dat het apparaat weer snel werkt e.d.) is het dan handig om een reset uit te voeren? Of is dat vragen om problemen?

    Graag verneem ik van u. Gr. Peter

  26. Schoonen

    vraag ik heb een andere iPhone en nu doet mijn handsfree het niet meer
    als ik mijn telefoon wil koppelen zegt hij steeds dat er geen Blue toot apparaten gevonden zijn

  27. Admin Bericht auteur

    Beste,

    Dat heeft volgens mij met de instellingen te maken. Zet de optie stereo uit en gebruik ‘to Auxiliary’ of
    Mijn bluetooth handsfree kit heeft een functie die elke Bluetooth-apparaat dat het A2DP-functie heeft, stereo muziek kan spelen naar mijn speakers. Deze optie werd geactiveerd op mijn handsfree-kit, maar niet ingeschakeld (enabled). Dit betekende dat ik een A2DP-verbinding had, maar omdat ik deze niet heb ingeschakeld, ik geen geluid kreeg doorheen mijn speakers. Op het moment dat ik het enabled heb, ging het wel. Ofwel deactiveer je de functie. Dan gaat het ook.

  28. Admin Bericht auteur

    Die vragen kan je zelf aan TomTom stellen maar er zal wel degelijk een verschil zijn in beide mappen. Kijk even of alle landen er wel degelijk inzitten. Miss krijg je bij de ene map extra’s maar bij de andere aankoop niet. Zorg er wel degelijk voor dat je Bij TOMTOM zelf aankoopt. Er durven wel sites op het web verschijnen die zogenaamd kaarten verkopen maar dat is dan niet zo.

    Dat van die reset begrijp ik niet goed. Wat je ook doet, altijd eerst een back up nemen. Dan kan je die back up altijd terug plaatsen wanneer het nodig is. Je apparaat regelatig updaten zorgt er ook voor dat de GPS vlot werkt.

  29. Admin Bericht auteur

    Beste,
    Als je alles op die kaart wil zetten, neem je een back up van je oude kaart en installeer deze back up op je nieuwe kaart. Dat gaat ook via de gratis software van TomTom home bijvoorbeeld.
    Ga na of je TomTom wel compatibel is met de nieuwe kaart die je wil aankopen. Dat kan je doen via de website van TomTom zelf. Als deze compatibel is, zorg er dan voor dat je de laatste nieuwe versie hebt van TomTom home of Mydrive hebt geïnstalleerd. Als er nog andere updates beschikbaar zijn voor je toestel, kan je deze best installeren. Vervolgens kan je de kaart aankopen van Australië en deze op je nieuwe kaart toevoegen via de gratis software.

  30. Admin Bericht auteur

    Gelijkaardig wat ik Caroline verteld heb. Wel natuurlijk een SD aankopen met groter geheugen.
    Wat bedoel je met adres? Verkeerde GPS tracks kan je doorgeven aan TT zelf.

  31. J.A.Ketelaar

    Tomtom 6100 in maart gekocht en hij heeft het nog nooit gedaan. Behalve toen ie net uit de doos kwam. Na 80 mails en diverse telefoontjes met TT support team, zijn we er eindelijk achter, tenminste zij, dat de combinatie van deze TomTom met mijn Imac niet werkt. Zodra ik de Tomtom wil bijwerken via My Drive doet ie dat goed. Maar, eenmaal van de computer af en in de auto, bevriest het beeld en start ie constant opnieuw op. Volgens de support mensen ligt dit aan de USB ingang. Die heeft te veel stroom?? Hebben jullie dit ooit eerder gehoord?

  32. Ment Pronk

    Heb Tom Tom One geupdate maar nu heb ik Duitsland niet meer. de Updating kostte 22,48 euro. en is gebeurd op 10 oktomer 2016
    Wat heb ik niet goed gedaan?

  33. Ment Pronk

    Heb Tom Tom One geupdate maar nu heb ik Duitsland niet meer. de Updating kostte 22,48 euro. en is gebeurd op 10 oktober 2016
    Wat heb ik niet goed gedaan?

  34. Janneke

    Mijn TomTom XXL maakt contact met mijn AirBook en vice versa, maar er gebeurt niets als ik het apparaat als nieuw apparaat wil aanmelden. De nieuwste versie is geïnstalleerd en de TomTom heeft een reset gehad. Wat nu? Zeer irritant.

  35. Admin Bericht auteur

    Mogelijk staat er niet genoeg geheugen op de kaart. Lees de andere commentaren voor oplossingen. Dit probleem is reeds vermeld. Veel succes.

  36. bert

    Heb probleem met R Link van mijn Espace van juli 2016, Ik rijd via tolwegen door Frankrijk naar de Costa del Sol. Het navigatiesysteem wil me steeds weer van de tolweg hebben. Bij elke afslag wordt de route her berekend. Zeer irritant. Het helpt niet als ik bij instellingen betalingen per keer .Hoe kan ik voorkomen dat ik elke keer weer van de tolweg af moet.

  37. Admin Bericht auteur

    Teveel stroom heb ik nog niet gehoord nee. Tenzij je natuurlijk de verkeerde adapter gebruikt voor je navigatietoestel. Ik zie niet direct in wat het met de USB ingang zelf te maken heeft.

  38. Admin Bericht auteur

    Dat is moeilijk te zeggen. 22 euro vind ik nu ook weinig voor een kaartupdate. Heb je die update uitgevoerd via de website van TT zelf? Als je nog een backup hebt, kan je deze gewoon opnieuw installeren via TT home en dan de update nog eens uitvoeren.

  39. E.Slee

    Spoed kwestie!!!
    Op 23 december de Tomtom Start geupdate. Deze blijkt na de update niet meer te werken. De software loopt vast als ik naar een locatie wil navigeren.
    Plan route (reageert langzaam)
    Adres (doet na aanklikken niets meer)

    Geprobeerde remedie:
    Terugzetten backup dd.23-12. Echter bleek deze niet goed te zijn.
    Ik wil hiervoor een oplossing.

    Tomtom home geeft volgende informatie:
    2 applicaties:
    – 9.053 : 23.0 MB
    – 9.057 : 24,3 MB
    Moet ik wellicht een van deze applicaties verwijderen?

    Geef mij eventueel een link waar ik een WERKEND systeem vanaf kan kopieren!

    vriendelijke groet,
    E. Slee

  40. John

    Hallo.
    Gisteren mijn GO 5000 geüpdatet. Nu geeft ie de te rijden route niet meer aan. Ook bij alternatieve route geeft ie wel onder in het scherm de kleuren aan, maar geen routes.

    Met vriendelijke groet.

    John

  41. Ben Heezen

    Ik heb een een losse Tom tom in mn bezit en een op een sd kaartje (Renault). Ik kan wel een update voor elkaar krijgen op het lese toestel maar niet op het SD kaartje?
    Gekochte update Order nummer: 404541148

  42. Eddy

    Onlangs schafte ik mij een tomtom 5200 aan.
    Mijn vorig toestel was een tomtom one en is nog in mijn bezit.
    Nu zijn al mijn gegevens kaart west-europa flitsers en dergelijk meer.
    In 2016 had ik een 4 x update betaald en ontvangen voor de tomtom one.
    Via de backup van mijn mac probeerde ik mijn tomtom one weer de kaarten op te vragen
    maar helaas……. het bericht op mijn mac ( tom tom home ) zijn niet meer beschikbaar te updaten maar moet er weer kaarten aankopen.
    Wat een service ! ! ! !

  43. Eddy

    wifi Tom tom 5200 > authenticatie probleem verschijnt op tom tom 5200 wanneer via my drive ik life time abonnement een update wil maken.
    Even gebeld naar de Tom Tom diensten in Belgie > maar doorverbonden naar Nederland met een wachttijd van circa 10 minuten kostprijs ……
    Wat een gedoe…….

  44. Erwin K

    Hallo, Ik heb een TT blue&me. Nieuwe downloads krijg ik via Connect niet op de TT. Melding: Er is iets fout gegaan. TT heeft 4gb geheugen. Reset gedaan, software vernieuwd. TT is verbonden en alles doet het verder prima, ik kan alleen er niets meer opzetten. Help!

  45. Gertjan Scherphof

    Geachte,

    Ik heb vorige week een nieuwe kaart bij u gekocht (ordernr: 404577976).
    Helaas heb ik tot op heden geen activeringscode mogen ontvangen.
    Ik zie deze code graag p.o. tegemoet.

    Mvrgr,

    G.J. Scherphof

  46. Will

    Ik heb ontiegelijk veel problemen met het uploaden van mijn TomTom. Ik moet ook zeggen dat het palletje of hoe je het ook noemt wat je in de TomTom zelf moet steken van ontstellende slechte (design) kwaliteit is. Het is zo gammel als ik weet niet wat. Waarom in godsnaam geen USB naar USB verbinding?

    Ik heb al een nieuwe upload kit gekocht en volgens het lampje krijgt hij stroom, maar de TomTom zelf geeft alleen zeer af en toe aan dat hij bezig is met uploaden waarna vaak hij zichzelf weer uitzet door energie gebrek.

  47. Admin Bericht auteur

    Beste,

    U moet hiervoor bij de TomTom verdeler zelf zijn. De contactinformatie staat op onze website.

  48. Rita

    dag
    ik wil mijn tomtom go 500 updaten via mydrive maar dit lukt niet. tomtom zegt aangesloten te zijn op de computer maar mydrive zegt niet aangesloten.
    Wifi afgeloten en internet vaste lijn; werkt ook niet
    graag correcte en verstaanbare hulp
    dank

  49. Walter Serbruyns

    Geachte
    ik probeer mijn tom tom te uploaden
    Helaas op het einde geeft het een fout melding.
    Gevolg de gps start op een meld dat er geen kaarten zijn, meer krijg ik er ook niet uit.
    Vriendelijke groeten Walter Serbruyns

  50. B.Kuipers

    ik ben in het bezit van Carminat TomTom. De geheugenkaart biedt alleen ruimte voor Benelux. Voor Europa heb ik een 8gb geheugenkaart gekocht bij TomTom. Bij pogingen tot installeren werd steeds vermeld dat er geen contact is met geheugenkaart. Er is wel contact mogelijk met de oude geheugenkaart.
    Wat is er aan de hand?

  51. Admin Bericht auteur

    Op https://www.tomtomupdate.nl/geheugenkaarten-voor-gps vind je meer info over geheugenkaarten.
    Heb je specifiek een SD-kaart voor Carminat TomTom aangeschaft of een algemene? Want het is die geheugenkaart die je moet aanschaffen. Zie voor deze info op: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/11046

    Of er zit een copieerbeveiliging op, die moeilijk dan wel niet te omzeilen is. Of het is de volumeID (je moet een kaart gebruiken met dezelfde hoeveelheid geheugen)

  52. Mark giljam

    Heb Tom Tom pro5150 traffic live service doet het niet probleem met server geeft hij aan wat nu??

  53. Admin Bericht auteur

    Dat kan te maken hebben met te weinig geheugen op de kaart. Als hij nu een foutmelding geeft, kan je alleen nog maar de backup er terug op plaatsen. Dat kan via een backup die je gemaakt hebt op je pc of via een backup in je TomTom home of MyDrive.

  54. Admin Bericht auteur

    of de fabrieksinstellingen maar alle data die je ooit hebt ingezet zoals favorieten, updates, places zijn dan wel allemaal weg.

  55. J.E. Oomkes

    Op 27-11-2016 kocht ik bij Bol.com een nieuwe TomTom Via 52. Voor zover ik me herinner heb ik een uitgebreid formulier ingevuld voor de levensduurlange kaartupdates. Ik kan echter helemaal niet zien of dat proces geslaagd is. Op de MyDrive connect zie ik alleen dat ik een gratis 6 maanden kaartupdateservice kan ontvangen als ik voor 31/3 beslis. Wilt u voor mij kijken of het aanmelden met een code goed verlopen is?

    Met vriendelijke groet,

    J.E.Oomkes

  56. Admin Bericht auteur

    Dankjewel voor je bericht maar ik kan niet het systeem van TT. Je zult met hen zelf contact moeten opnemen.
    Heb je dan geen kopij van dat formulier ontvangen? Zoniet is het moeilijk te bevestigen wat je nu juist ondertekend hebt. Ofwel vraagt u het formulier bij Bol.com op. Dat kan best online via de klantenservice.

  57. Guns

    Ik heb een nieuwe tom tom gekocht een start 62. De updates zouden voor het leven zijn. Ik heb mij een account aangemaakt en nu zie ik dat het maar voor 6 maanden is. Kunt u mij zeggen hoe dat komt?

  58. Guns

    Ik heb sinds kort een nieuwe tom tom start 62 gekocht. Hierbij werd vermeld dat de updates van de kaarten voor de levensduur van het product zijn. Als ik het toestel update staat erbij dat het maar voor 6 maanden is? Hoe komt dat?

  59. susanne

    goedemorgen ik heb een tomtom die ik wil updaten maar hij is al jaren oud nu is mijn vraag kan ik hem nog wel updaten zoja hoe ik heb geen serienummer kunnen vinden dus weet echt niet hoe nu verder.

  60. Donne

    Ik kan de laatste update van tomtom home niet installeren. Krijg telkens de melding dat er al een installatie gaande is, maar dat is 100% zeker niet het geval. Wat zijn de stappen die ik moet nemen?

  61. Clara Dubber

    Ik heb een tom tom start 20 systeem, die het na het aanzetten heel even doet. En dan komt er een scherm met daarin twee iconen. Op de een staat een geel driekhoekje met een uitroepteken erin, op de andere staat een verbodsbord met daarin een mannetje met een zak op zijn rug. Het lijkt erop alsof het een waarschuwing is dat de tomtom gehackt is. Maar hoe kan dat?
    En hoe krijg ik hem weer aan de praat?

  62. henri

    goede morgen ik wil mijn tomtom update (one) maar de betaaling loopt niet door
    als ik mijn gegevens heb ik gevoerd loopt hij niet veder HEB op twee pc geprobeerd
    maar geen van tweeen werkt
    graag reactie via mail

  63. Elzelien Hartman

    Beste Mensen,
    Gisteren heb ik de nieuwe versie van My Connect geinstalleerd en daarna mijn Start 40/4 geupdate met de nieuwe kaart van Europa, v. 9.85. Vandaag merkte ik in Frankrijk dat hij als route steeds de D wegen aangeeft, terwijl ik gekozen heb voor de snelste route en de opties om snelwegen en tolwegen te vermijden niet heb geactiveerd. Waar zou dit aan kunnen liggen ? Ik hoor graag. Dank alvast voor uw antwoord.
    Met vriendelijke groet, Elzelien Hartman

  64. Theo Jansen

    Hoi ik gebruik tomtom home om mijn kaarten te updaten maar nu blijft de software zeggen dat er een nieuwe versievp van home beschikbaat ismijn versie is2.9.93.312. En de nieuwe is 2.10.1.350. Na het updaten blijft hij zeggen dat er een nieuwe versie is. Wat moet ik doen?

  65. Lotte

    Beste heer/mevrouw,

    Graag wil ik interesse tonen in uw website. U weet wellicht dat u deze links kunt ruilen om de vindbaarheid te verbeteren in Google. Ik zou graag een link op uw partnerpagina plaatsen, in ruil hiervoor kunt u op een site die ik in beheer heb een link terug plaatsen. Ook sta ik open voor een artikelen ruil.

    Staat u open voor een ruil? Ik hoor het graag.

    Met vriendelijke groet, Lotte

  66. Gert

    Na update nieuwste kaart West Europa werkt de verkeersinformatie niet meer. Ook aankoop herstellen ed werkt niet. Probleem duurt al enige dagen … Hoe krijg ik de verkeersinformatie (waarvoor betaald is) weer aan de praat … ?

  67. Aivy

    Ik heb per ongeluk mijn interne geheugen geformatteerd. Wat nu? Ik heb al met een recovery programma alles terug te krijgen, helaas. de Tomtom komt niet verder dan het scherm met daarop de afbeelding van de tomtom en rechtsonderin een schijfje of zoiets. ik heb een tomtom go 730

  68. T.P.Z.

    Ik heb een nieuwe kaart gedownload en geinstalleerd. Het blijkt een verkeerde te zijn en heeft geen Nederlandse stem. Hoe kan ik deze omruilen voor iets van dezelfde prijs?

  69. Admin Bericht auteur

    Hiervoor moet je de website contacteren waarbij je deze kaartupdate gekocht hebt. Ik veronderstel dat het bij TomTom zelf is.

  70. Admin Bericht auteur

    Verwijder de software volledig van de pc en installeer dan de nieuwe versie van TomTom Home. Zorg er voor dat het antivirus programma het toelaat dat je de software kan installeren.

  71. Admin Bericht auteur

    Mogelijk zijn cookies of pop-ups op je computer geblokkeerd. Dan kan je niet verder. Zet deze tijdelijk aan tot dat je de betaling doorgevoerd hebt.

  72. Hugo Van Doorsselaere

    Ik heb een Carminat TomTom Europe kaart. Die werkt goed, maar TomTom Home op mijn laptop kan ik opstarten en dan komt er een melding voor een update. Ik klik ok en dan krijg ik een popupmelding: “Error reading stup initialization file. Ik heb via het TomTomHome bestand een nieuwe install gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde.

  73. Hugo Van Doorsselaere

    Ik heb een Carminat TomTom kaart deze werkt goed. De TomTom Hume versie op mijn laptop start op en er komt een melding voor een nieuwe versie. Als ik er op klik krijg ik een foutmelding “error reading setup initialization file”. Ik heb via het bestand TomTom de setup opnieuw gedaan maar blijf dezelfde melding hebben. Als ik op deze melding ok klik sluit tomtomhome af. Zo kan ik geen updates meer installeren. Wat moet ik doen ?

  74. Marian

    Ik gebruik Tomtom op mijn telefoon, en daarbij heb ik een jaarabonnement voor verkeersinfo van 19,99 euro. Deze liep gisteren af en dus heb ik weer betaald (” ge-updated” ), maar omdat leek dat de betaling niet lukte (verwarrende info, zelfde informatie op het scherm als voor de betaling ook te zien was) heb ik dat nogmaals gedaan. Blijkt het nu achteraf na de eerste keer wel degelijk te zijn gelukt (ik moest de info dus gewoon wegklikken) en dat ik dus tweemaal voor 1 abonnement heb betaald. Hoe kan ik mijn tweede betaling ongedaan maken en het geld terugontvangen?

  75. Tonnie Goesten

    Ik heb sinds vorig jaar een TomTom rider 410 en ben daar tot nog toe heel tevreden over. Sinds een paar dagen echter worden de vroege instructies niet meer voorgelezen. Wel de aankomsttijd. Ik heb alles al geprobeerd, maar krijg het probleem niet opgelost. Het geluid staat op vol volume en bij het onderdeel “stemmen” staat de knop voor “lees vroege instructies voor” op aan. Wat kan ik doen?

  76. l.janssen

    tomtom doet het niet meer, het beeld is zwart, soms doet hij het bij het begin dan houdt hij ermee op.

    groetl.janssen

  77. jerrold

    Als ik me tomtom home aan mijn pc doe en hem wil updaten enz, zegt de tom tom app dat er onvoldoende schijfruimte op mijn pc is …. nogal raar al heb ik nog meer dan 1T over op mijn schijf. de app doet verders niets meer en blijft deze melding geven

  78. Jacques

    Ik heb mijn TomTom go 1005 verbonden met de computer om een nieuwe kaart Europa te installeren.
    Ik had hiervoor enige malen ge update maar er leek nog al eens weinig te veranderen, nieuwe wegen niet zichtbaar en een wat haperende verbinding met satellieten . Op advies maar eens een nieuwe Europa kaart gekocht maar nu kan ik deze dus niet installeren omdat er geen verbinding tot stand komt.
    Misschien iets met snoertje ?? Hoe vind ik dat uit ??? Maakt bij aankoppelen wel een geluidje dat hoort bij aansluiten maar direct daarop het geluidje dat hoort bij loskoppelen. Helaas blijkt mijn huidige Europa kaart nog gewoon geldig tot 20-8 ook lekker zo. Op scherm TomTom staat steeds ga simpelweg naar TomTom.com/getstarted, maar ik heb allang me drive connectie waar de nieuwe kaart en updates voor QuickGPSfix, stemupdates en Navcore met de nieuwe europakaart klaarstaan.
    In de auto werkt TomTom wel met hetzelfde snoertje.
    Hellep.

  79. Admin Bericht auteur

    Dag Jerrold. Ben je er absoluut zeker van dat dat het geheugen is van de pc en niet van je SD kaart van je TT navigatietoestel? Kan je dat ook eens nakijken? Het andere lijkt me inderdaad niet logisch. Installeer eventueel de software voor PC nog eens opnieuw en probeer opnieuw te downloaden als het niet opgelost geraakt.

  80. Admin Bericht auteur

    Dag Tonnie,

    Probeer eens de updates die beschikbaar zijn uit te voeren. Als dat niet helpt, zou ik een harde reset aanbevelen. Opgelet, neem eerst een back-up voor dat je de reset uitvoert. Zo kan je deze altijd terugzetten. Alle favorieten, instellingen en kaartupdates worden hierbij wel gewist. Maar normaal gezien is het probleem van de ‘stemmen’ wel opgelost.

  81. Marion Beuken

    Hallo, ik heb een wat oudere tomtom, die het altijd prima heeft gedaan. Ineens kan ik nu niets meer intikken. Hij gaat aan en de tijd klopt, maakt ook contact met gps, maar ik kan niets meer doen.
    Met vriendelijke groet, Marion.

  82. Theo

    Mijn TomTom go 50/51 start wel op, maar het scherm blijft onduidelijk en vaag leesbaar. Tekst bovenaan scherm duidelijk, beneden onleesbaar en dat geldt ook voor de kaart. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en is dat te herstellen? Dank bij voorbaat voor reacties!

  83. Bomert

    Geachte,
    Mijn tomtom 5000 werkt rechtstreeks aan de voedingskabel wel goed maar op het dashboard standaard gaat het Elke 5 seconden aan en uit. Met de Tekst. De voedingskabel is losgekoppeld en sluit over 9 seconden? En vervolgens start hij weer etc etc. de navigatie blijft wel werken .
    Aan de Kabel ligt het dus niet. Kan het aan de dashboard standaard liggen?
    Vr.gr.
    G. Bomert

  84. ferry

    Goededag

    ik heb tomtom live aangschaft
    2 dagen terug maar heb nog steeds geen download,
    of update ervan gekregen?
    hoe zit dit ?.
    bij aanschaf stond er direct te downloaden,
    intussen ook al 3 keer tomtom gemaild
    maar krijg geen enkele respons
    ik verneem van u

    mvg ferry

  85. R.Sas - Celis Magda

    krijg geen satelliet verbinding wat is er mis tomtom xl europe 31

  86. Crombe

    Probeer om Tomtom XL via TomTomHome op Mac aan te sluiten. Krijg melding dat er een update is van de software TomTomHome. Heb die update al tien keer uitgevoerd en toch blijft de melding komen. Deze melding blokkeert alle verdere gebruik. Kan geen contact krijgen met de software op de Mac.
    Als ik de update-software opnieuw wil installeren, blijkt dat het certificaat vorige maand vervallen is. Dus niet meer betrouwbaar?… En nu???

  87. Admin Bericht auteur

    Kijk even op https://www.tomtomupdate.nl/tomtom-home/

    Verwijder eerst de software volledig. Dit wil zeggen, verwijderen via ‘programma verwijderen’ in configuratiebeheer. En vervolgens gaan nagaan of ook alle mappen verwijderd zijn van TomTom HOME. Die blijven meestal nog staan. Voor extra informatie kijk op http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/13566/~/home–fout%3A-tijdens-de-installatie-van-tomtom-home. Als je zeker bent dat alles verwijderd is, TT home opnieuw downloaden vanaf onze link. Als hij begint over het certificaat, toch downloaden. OPGELET! Wel niet bij een andere website als onze of TT zelf want die betrouwbaarheid kunnen we niet garanderen. Zorg er ook voor dat de firewall pop-ups toelaat.

  88. Admin Bericht auteur

    GEEN satellietontvangst TomTom
    Wanneer je geen satellietverbinding hebt op je GPS, dan kan je het volgende doen:

    1.Kan je eens kijken hoeveel satellieten jouw GPS ontvangt? Dat moeten er minstens 4 zijn. Kijk dan ook even of de GPS naar satellieten zoekt (zwart-geel pictogram moet draaien) Als je dit checked, doe dit dan ook even buiten de auto (sommige wagens hebben warmtewerend glas wat de ontvangst verhinderd) en liefst niet onder een vol bladerdek of zo.
    Soms kan het zoeken wel even duren als het lang geleden is dat je je navigatie nog gebruikt hebt of als je op een totaal andere locatie bent als voorheen. Dus voor alle zekerheid, wacht max. 45 minuten.
    2. Heb je nog altijd geen ontvangst? Voer dan een update door van de quickGPs fix.
    3. Als dit nog niet helpt, dan kan je de fabrieksinstellingen herstellen. Opgelet, deze gaat dan terug naar de instellingen zoals je hem gekocht hebt. Alle favorieten en places gaan ben je kwijt. Maak eerst een back-up voordat je een hard reset uitvoert!

    Alles alles dit niet geholpen heeft, dan is er iets mis met de GPS ontvanger. Dan moet hij gemaakt worden.

  89. Admin Bericht auteur

    TomTom live werkt niet.

    1. Het kan inderdaad zijn dat het minstens 2 dagen duurt vooraleer het effectief geactiveerd is.

    2. Controleer de status van je live abonnement op http://nl.support.tomtom.com/app/answers/minor_detail/a_id/12293/

    3. Heb je nog altijd geen Live service, controleer dan het volgende want blijkbaar is het mogelijk dat in sommige gevallen, live service niet kan geactiveerd worden: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/10321/related/1

  90. Altena

    Ik probeer mijn TomTom te updaten maar hij blijft steken op 13 minuten resterend al meer dan een half uur. Wat kan ik eraan doen?

  91. Erik

    De update van TomTom is goed op mijn comp. overgekomen… Maar op mijn TomTom XL zie ik nog steeds de nieuw aangelegde wegen niet staan… terwijl hij wel beweerd geupdate te zijn???

    Deze vraag had ik al eerder gesteld maar kan hem niet meer terug vinden (ook geen antwoord)
    Groet, e

  92. Admin Bericht auteur

    Ik dacht dat ik hier al op geantwoord had inderdaad. Kijk nog even naar de antwoorden. In ieder geval, nieuwe wegen van enkele maanden oud ga je nog niet terugvinden in de updates. Dat kan soms meer dan een jaar duren.

  93. Admin Bericht auteur

    Hoi,
    Deze vraag heb ik al enkele keren beantwoord. Doe even een zoekactie voor het antwoord. Maar mogelijk is de SD kaart te klein voor de nieuwe update.

  94. Bronek Wlochacz

    Wil graag laatste Home update installeren, dowmloaden schijnt wel te lukken, maar wil niet installeren, dan volgt telkens opnieuw de melding dat er een nieuwe versie van HOME geinstalleerd moet worden. Die melding blokkeert om verder te gaan met het updaten van mijn Carminaat SD card.
    Vevolgens via deze site een nieuwe Home versie gedonwload (MACversie) want ik werk met MAC.
    Dat lukt, maar vervolgens wil het bestand niet openen, want ~MAC herkent het bestand niet het is een fout bestand. Ik kom dit euvel op 3 verschillende MAC tegen. Hebben jullie iets tegen MAC?
    Graag een oplossing
    met vriendelijke groet
    Bronek

  95. Wijnand

    Bij het updaten van mijn TomTom Via Live is er iets misgegaan (bleef hangen).
    Daarna bij het opstarten alleen maar het update-plaatje (tandwieltje).
    Bij aansluiten op computer advies te formateren (computer ziet twee externe stations, een grote en een kleintje). Dit gedaan (niet op snelformateren), maar bji aansluiten op computer blijft fout optreden, dat TomTom (op de computer) mijn navigatiesysteem niet herkent.

    Hoe los ik dit op?

  96. friso

    Ik krijg een update melding als ik mijn TomTomXXl aansluit op mijn Mac.
    Na de melding dat de update succesvol is geïnstalleerd krijg ik iedere keer opnieuw deze melding:

    ‘Er is een nieuwe versie van HOME beschikbaar: 2.10.1.350.
    Dit is een essentiële update voor de versie die je momenteel gebruikt: 2.9.9.2820’

    Hoe doorbreek ik dit?

  97. c.bruins

    Ik heb een TOMTOM wel jaren oud maar heeft altijd perfect gefunctioneert.
    Tot vorige week ik hem wilde inschakelen liet hij het afweten.
    Het trommelend geluid kwam wel, gevolgd met een draaiend tandwiel.
    Het type CE0168 met serienr. LH 1201K02680 kan ik binnen alle TOMTOMS
    niet terug vinden.
    Heeft iemand een oplossing?

  98. A.J. Brugma

    Hallo,

    Ik krijg de hele dag al de melding dat MyDrive connect niet beschikbaar is.
    Ik wil de flitsinformatie van mijn Blue&Me verwijderen omdat ik naar Duitsland ga.
    Hoe nu?

  99. BOB

    Hallo,

    Ik heb net een update gekocht voor west europa. ik beschik over een ingebouwde TOMTOM Go met afstandsbediening en geen touch screen.

    Bij het terugplaatsen van de sd-kaart krijg ik een zzandloper te zien, daarna het juridisch verhaal met het verzoek te akkoorderen. Dat lukt echter niet, want de afstandsbedieing reageert niet meer.
    Als ik eerst de kaart er in plaats komt hij uberhaupt niet voorbij het Renault welkomslogo

    Help? Wat doe ik verkeerd?

  100. Joost Hofman

    Ik heb een renault met ingebouwde navigatie. Ik heb de SD kaart eruit gehaald voor een update.
    Nieuw alle programma’s geinstalleerd en aan de slag.
    Ik krijg nu de melding:

    Foutmelding bij verbinding naar server: unauthorized.

    Wat nu?

  101. Carla

    ik kan geen account aanmaken, er komt nu meerdere keren account aanmaken mislukt te staan.

  102. Harrold Schoen

    Help! Na een uodate van mijn TomTom Start, start de Tomtom niet meer op. Althans hij gaat aan en schakelt daarna weer uit en blijft in deze cirkel hangen. Ik heb al meerdere malen een reset gedaan maar daar reageert hij ook niet goed op. Zijn er nog tips die ik kan toepassen?

  103. de Vijlder

    Ik heb een TomTom 52 start gekocht en hem via de computer geüpload en geladen.
    Nu merk ik dat de batterij na een paar dagen al een heel stuk leeg is. En ook onder het rijden heeft hij zich niet opgeladen denk ik, ondanks dat het groene lampje op de kabel brandt.
    Ik neem aan dat dit niet normaal is , aangezien ik mijn oude TomTom heb weg gedaan omdat de batterij niet meer optimaal was.

  104. Christopher

    Indien het geheugen van de tomtom SD-kaart te klein is (2GB), kan ik dan een andere SD kaart gebruiken dat niet van tomtom is?

  105. Saartje

    Ik heb een nieuwe kaart van Europa aangekocht voor mijn TomTom XL.
    Wanneer ik deze wil uploaden via TT Home loopt hij steeds vast op hetzelfde punt. Alles gaat vlot, tot het overzetten op het toestel zelf. Duurt ontzettend lang en geeft dan melding dat TomTom werd losgekoppeld… terwijl hij nog steeds verbonden is. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen of via een andere weg de kaart uploaden dan via TT Home? Is anders zonde van het geld…

  106. Heino Jacobs

    Ik heb een upgrade gedaan voor mijn TomTom Carminat en nu geeft hij aan dat hij de kaarten niet kan vinden.

  107. Paul Smeets

    Ik heb een Tom Tom Go 500 en hier reageert het scherm niet mee?
    kan iemand mij aan geven hoe ik dit kan verhelpen?
    .

  108. Admin Bericht auteur

    Ik heb hier al eens een artikel over geschreven. Als ik van jou was, zou ik die van TomTom gebruiken. Soms geven andere kaarten problemen.

  109. Carolien

    Hoi!
    Mijn live services van mijn ingebouwde TomTom in mijn renault maakt geen verbinding meer. Hij blijft maar zoeken naar de live services. Terwijl bij status verbonden staat.
    Wie kan me hierbij helpen?

  110. ysbrand

    aangaande, ik heb een tomtom en wilde die updaten omdat ik mijzelf door een weiland zag rijden op de tomtom…tijd voor een update zou je zeggen.
    tomtom aangesloten en de laatste versie van mydrive connect gedownload.
    tomtom aangesloten en alle updates geselecteerd, je ilt natuurlijk je systeem goed in orde hebben.
    updates werden gedownload, duurde een 30 min….. en jawel, tomtom erdt geupdate.
    1 uur en 6 minuutjhes zou het duren, tijd zat.
    scherm op laptop gaf aan “uw systeem wordt herstart” of een kreet die erop leek.
    tomtom ging netjes opstarten zoals het zou moeten…. tot ik de melding op mijn laptop kreeg “sluit uw tomtom aan” ehh….deze was aangesloten…….half uurtje gewacht maar kreet bleef sluit uw tomtom aan….
    tomtom gereset met 30 sec de aan/uitknop ingedrukt houden…tomtom ging uit en weer aan, tomtom start niet meer op dan aaleeen de text te leze op de tomtom “tomtom”met het bolletje met 2 handjes……. word niet meer herkent via usb en start niet meer door…..
    alles gedaan via het boekje… en nu?? meerdere malen gepoogt te herstarten maar resultaat blijf…..
    wat kan ik nu doen om het op te lossen….. tomtom word niet meer herkent dmv USB dus programma blijft uiteraard vragen om de tomtom aan te sluiten….
    graag hulp, gebruik tomtom dagelijkt

  111. Ikke

    Ik wil mijn SD-kaart updaten en (evt nieuwe kopen) maar ik krijg continue de melding: Foutmelding bij verbinding naar server: Er is een time-out opgetreden voor de verbinding met de TomTom-server. Terwijl ik aan het netwerk hang (werk) dus een hele goede snelle verbinding heb, Ook als ik het thuis probeer krijg ik deze melding. Inmiddels loop ik dus al vele updates achter. Hoe kan ik toch nu maar kaart updaten???

  112. Ikke

    Ik merk nu als ik me aanmeld ook dezelfde melding krijg, ook geprobeerd om een nieuw account aan te maken via TomTom Home geeft de foutmelding bij verbinding naar server…

  113. bakker

    wat zou het een uitkomst zijn als je gewoon je tomtom ergens naar toe kunt brengen . dat iemand anders de tom tom up waardeert ; iemand die er wel verstand van heeft . ik loop al 66 maanden achter . ik zie het niet zitten om überhaupt nog te proberen . ik ben niet handig met computers .
    zo ingewikkeld allemaal . twee keer geprobeerd .
    misschien een idee ?

  114. Wally

    Mijn Tomtom Via 62 heeft kuren.
    Als hij functioneert, gaat hij na 2 tot 5 uur spontaan uit, of wordt het scherm wit.
    Als ik de stekker eruit haal en even later weer erin stop, gaat hij tijdens het opstarten weer uit of reageert helemaal niet.
    Stroomtoevoer heeft hij wel.

    Wat kan er loos zijn?

  115. eugene

    hallo,

    Mijn tomtom 950 go vind de route niet meer. Als ik hem aanzet gaat alles goed en vind hij ook waar ik ben. tijdens het rijden volgt hij ook de weg. Maar zo gauw ik een route ingeef loopt hij vast en schakelt uit.

  116. P Snijders

    Ik ben in het bezit van een TomTom via125 en deze geeft bij het inschakelen in eens aan dat er geen kaarten gevonden zijn. via http://www.tomtom.com/support geprobeerd om dit probleem te verhelpen, maar dat is helaas niet gelukt. De navigatie wordt wel herkend in “My drive” , maar niet bij “Tomtom home”.
    Beide programma’s zijn bijgewerkt en/of hersteld, maar dit heeft geen verschil gemaakt. De kaarten staan op een geheugenkaart en heeft nog voldoende ruimte over. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

  117. mahmoud

    hallo ik heb tomtom one classic (version 2.10)en ik een foutje gemakt de kaarten van mijn tomtom is verwijder hoe kan ik doen de kaaretn terug dawlonden? bedank GR.Mahmoud

  118. Rob Gtoeneveld

    Mijn Via 135 schakelt constant van het ene scherm naar het andere. Hij geeft steeds aan: route gewist.
    Heb al hard reset gedaan. Alle updates gedownload en terug gezet maar fabrieksinstellingen
    Iemand enig idee?

  119. Admin Bericht auteur

    Terug herstellen naar fabrieksinstellingen (zie op je TomTom) of via Home je kaart online downloaden/ herstellen via de website van TT zelf.

  120. Admin Bericht auteur

    Mogelijk is de update niet goed bijgewerkt en zit er een fout op de kaart. Beste is via Mydrive dan de kaart te herstellen of een complete backup opnieuw op de kaart te installeren. Een laatste alternatief is om fabrieksinstellingen te gebruiken. Maar dan ben je wel alle instellingen kwijt.

  121. sharon goethals

    Ik heb een go 520 life gekocht. Er wou een kaart downloaden maar er kwam op dat ik deze moest kopen.
    Dus heb ik dit gedaan maar nu lees ik dat voor alle landen dit gratis is voor dit product. Nu ondertussen lukt het mij om andere landen te downloaden, maar ik heb map al gekocht van usa en canada.
    Is het mogelijk om dit toch nog te annuleren en mijn geld terug te krijgen?

  122. Myrthe

    Vandaag heb ik voor de eerste keer mijn tomtom aan mijn MyDrive account proberen te koppelen om de updates te doen. Na herhaaldelijk proberen, inclusief wachtwoord veranderen, lukte het nog steeds niet om in te loggen en kreeg ik de melding dat mijn account vergrendeld is. Enig idee hoe ik deze vergrendeling kan opheffen?

    Alvast bedankt!

    Mvg, Myrthe

  123. nathalie

    Beste, ik had een vraag in belgie kan de renault garage mijn tomtom carminat niet meer update wij moeten dat blijkbaar zelf doen maar het lukt niet. die mail had ik al gekregen Beste klant,

    Hartelijk dank voor het verlengen van je abonnement op LIVE Services**. Als je de betaling wilt voltooien, volg dan onderstaande instructies.

    1). Je hebt TomTom HOME™ al gedownload en ge�nstalleerd met je SD-kaart en je hebt al een MyTomTom-account. Klik in dat geval op onderstaande gepersonaliseerde koppeling om je betaling in HOME™ af te ronden:

    Voltooi mijn betaling

    Als dit niet het geval is, volg dan onderstaande instructies:

    1). Plaats je SD-kaart in de SD-kaartsleuf van je computer. Zorg ervoor dat je een actieve internetverbinding hebt en installeer TomTom HOME™. Je wordt gevraagd om een account in MyTomTom te maken en dit account te koppelen aan de SD-kaart.

    2). Klik nadat TomTom HOME™ is ge�nstalleerd op de onderstaande koppeling:

    Voltooi mijn betaling

    Bedankt,

    Renault en TomTom

    ** Klanten die wonen in Denemarken, Polen en Zweden moeten hun abonnement op LIVE Services verlengen via de plaatselijke RENAULT-dealer. In deze landen kan het abonnement op LIVE Services niet worden verlengd via TomTom HOME.

    dan heb je daar een betalingslink maar die werkt van geen kanten. ik zelf heb de wagen 2dehands gekocht en daar staat nog een acount in van de andere maar heb da wachtwoord niet hoe kan ik nu dit oplossen? vind het heel spijtig dat jullie zo te werk gaan da de garage het niet meer kunnen doen en ons lukt het niet dus moet ik me maar een andere gps systeem aanschaffen van een ander merk dan spijtig voor mijn ingebouwde gps maar ja jullie maken het zo moeilijk. hopend op een passend antwoord met dank nathalie

  124. M.E. Olthuis

    Bij de TomTom services op m’n TomTom GO-510 staat een verkeerd email adres als account ingevuld als ik connectie wil maken met MyDrive. Dit is een email adres die hoorde bij een account van een vorige TomTom model. Dit oude email adres is inmiddels niet meer ingebruik en het account ook niet.

    Hoe kan het TomTom account emailadres gewijzigd worden bij aanmelden van MyDrive op de GO-510?

  125. GPA

    1,5 jaar geleden TomTomGo kado gedaan aan mijn schoonvader. Na een kaartupdate kunnen er geen kaarten meer gevonden worden. De kaarten zijn gedownload en geinstalleerd via MyDrive en die geeft ook aan dat er nog (steeds) twee updates klaar staan. De computer geeft aan dat de update gelukt is. De TomTom geeft aan dat er iets mis is gegaan: “Er is iets mis gegaan… De verbinding met de server is verbroken. Houd je navigatiesysteem aangesloten.” Dan klik je op OK en dan krijg je een rood scherm dat er geen kaarten gevonden zijn. MyDrive software op laptop nieuw geinstalleerd. Windows 10.
    TomTom gereset. 30+ seconden op knop gedrukt totdat er kleine lettertjes verschenen. Daarop kon ik zien dat er 7GB beschikbaar was en de batterij 100%. Er is geen SD kaart geinstalleerd.

    Wat moet ik doen om e.e.a. weer werkend te krijgen?
    Alvast bedankt.
    Guus van Velthuijsen

  126. Admin Bericht auteur

    Ik zou de backup herinstalleren op de TT. Ofwel via Mydrive kiezen om een herstelling van de kaart te laten uitvoeren. Wanneer dat nodig is, wordt dat ook weergegeven in Mydrive. Ik heb een keer 3 uur moeten wachten voor een herstelling van de kaart. Zolang hij bezig is, niet uitschakelen en zorgen dat de pd niet in slaapstand gaat.

  127. Admin Bericht auteur

    JE bedoelt gratis kaartupdates? Kaarten van Canada zal je altijd moeten kopen. Tenzij dit al in je pakket in zat maar er wordt zelden een GPS verkocht met alle landen van de wereld.

  128. GPA

    De TomTomGo is aangeschaft met gratis updates dus die kosten niets.
    Op het moment dat ik nu MyDrive opstart wordt direct verbinding gemaakt met de TT en wordt “het systeem bijgewerkt”. Ik denk nu dat ik in een lus zit.
    Als hij weer een melding geeft dat hij klaar is zal ik TT loskoppelen en proberen te doen wat jij zegt.
    Ik weet niet van een backup maar misschien weet MyDrive dat wel…

    Ik hou je op de hoogte.

    Thx!
    Groet,
    Guus van Velthuijsen

  129. GPA

    AY:TomTom Start 20, 8GB + micro-SDHC, MyDrive Connect
    6GB vrij. GPS fix succesvol bijgewerkt.
    Kaarten van West Europa niet.

    In MyDrive zie ik geen mogelijkheid om een backup terug te zetten. Waar kan ik die vinden?

    Bedankt!
    Guus

  130. Admin Bericht auteur

    Dat kan enkel als je die zelf gemaakt hebt. Heb je dat niet dan kan je nog fabrieksherstellingen doen maar dan ben je wel alle gekochte kaarten kwijt, ook je instellingen. Je kan ze dan normaal wel downloaden via Mydrive maar het is veel werk.

    groeten

  131. Beno

    Hallo,

    Ik heb een TomTom go 730 en heb een update voor kaart Europa gekocht.
    Nu past die volledige update niet meer op mijn navigatiesysteem, en heb ik dus enkel West-Europa op mijn systeem geplaatst en een back-up van gans Europa op mijn computer. Tot zover alles goed.
    Maar hoe krijg ik nu de rest van Europa ook ge-updated? Ik heb ervoor betaald, maar er lijkt geen manier te zijn om dit te doen met kaarten op mijn computer?

    Vriendelijke groet,

    Beno

  132. Admin Bericht auteur

    Op de pc heb ik nog niet geweten dat je de kaart kunt updaten. Wel staan de updates dan altijd tot jouw beschikking in het TT account als je ze nodig hebt. Ofwel koop je een groter kaartje, of breid je de GPS uit met een extra SD kaart. Dan kan je alles installeren.

  133. Frits

    Mij lukt het niet om de nieuwe versie van TomTom Home succesvol te installeren op de Mac. Het proces lijkt goed te zijn afgerond, maar dan krijg ik toch opnieuw de melding dat er een nieuwe versie is. De afgelopen jaren is het me toch steeds gelukt, dus waarom nu niet?

  134. ronald

    als ik mijn tomtom een start 20met lifetime maps aansluit op de computer en hij begint met de update en als hij dan op b.v 5% staat dan zegt mydrive ( sluit je systeem aan direct op je computer ) terwijl hij gewoon aangesloten is en als ik hem opnieuw aansluit begint hij weer opnieuw
    maar maakt de update niet af
    maar als ik nu mijn tomtom aandoet doet hij niks meer kan geen kaarten vinden dus ik kan er niks meer mee wat nu ?

  135. Admin Bericht auteur

    Ik heb dit eens gehad omdat er niet genoeg geheugen op mijn SD kaart stond (al bij de eerste update dat ik ooit uitvoerde). Toen heb ik er ook 3 dagen over gedaan. Kijk even via Mydrive wat hij zegt hoeveel geheugen er op uw SD kaart staat. Eventueel een SD kaart toevoegen in het slotje. Via Mydrive een herstelling van uw kaart laten uitvoeren. Vervolgens eventueel een update laten uitvoeren.

  136. Admin Bericht auteur

    Ik zou eerst eens proberen om TT home volledig van uw pc te verwijderen. Dus niet alleen via ‘software verwijderen’ maar dan ook da map TT home op de pc verwijderen. Opgelet dat je back-ups niet verwijderd. Vervolgens TT HOME opnieuw installeren. Gebruik hiervoor de volgende link: https://www.tomtomupdate.nl/tomtom-home/

  137. esther

    Ik krijg een mail van TOMTOM om een gratis kaart van europa te downloaden, echter ik heb nog nooite een mail van jullie gehad. Als ik op download klik, kom ik op een niet secure website http://view.s7.exacttarget.com/?qs=014f7f03e23b5e65a49fca52e6f99f7701263fa698f5e780682c8cbc4702ece89de6038806ce7392a7468c12c7eed23207cbea568200472b9fb2ad147cc8b7e6

    Komt dit echt van jullie?

    KAART VAN EUROPA
    HAAL JE NIEUWSTE KAART OP
    Er ligt een gloednieuwe kaart op je te wachten. Deze kun je gratis downloaden omdat je een abonnement hebt. Download vandaag nog gratis de kaart.

    DOWNLOAD

  138. i. de jager

    Ik probeer op mijn tomtom 20 een update uit te voeren via my drive connect
    Mijn besturingsprogramma is de Mac 10.12.6

    Dit lukte altijd goed, echter ruim 1 jaar geleden lukte dat niet meer.
    Op een andere computer alles nieuw geinstalleerd en het werkte weer, de updates.
    Ik wilde al een tijdje nieuwe updates en krijg het volgende ”
    “installatieprogramma probeert nieuwe software te installeren
    gebruikersnaam is al ingevuld
    wachtwoord ……………..” ( wanneer ik het wachtwoord invul, gaat het scherm trillen, fout dus
    Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, lukt nu ook niet.
    KUNT U MIJ HELPEN ???????????

  139. Hans

    Bij het downloaden van een nieuwe kaart wordt tijdens dit downloaden TomTom Home afgesloten met de tekst” TomTom Home werk niet meer”. Ik kan dus niet de nieuwste versie downloaden. Ik heb TomTom Home al een aantal keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Graag zie ik uw oplossing tegemoet.

  140. Marcel Peereboom

    Bij het updaten van de Europakaart voor de TomTom Via 125 (2011?), zie ik d.m.v. Mydrive Connect, dat er 3 updates beschikbaar zijn.

    De eerste is Navcore, Grootte: 62 MB, Versie: v12.074.2203.74. Er staat bij: Deze verplichte update wordt geïnstalleerd als je de items op je navigatiesysteem bijwerkt of wijzigt. Welke en hoe moet ik de items bijwerken op het navigatiesysteem, zodat de verplichte update wordt geïnstalleerd?

    De tweede is QuickGPSfix, Grootte: 60 kB. Ook hier geldt dezelfde vraag.

    Ik heb nog 307 MB beschikbaar. Is dit genoeg om de updates en de nieuwste kaart van West-Europa te kunnen installeren?

  141. A.M. Munnink

    Hallo,

    In feb. 2015 heb ik een Renault Capture gekocht met daar in een Tomtom SD kaart van 2012. Ik probeer steeds die SD kaart geupdated te krijgen maar geloof me het lukt me niet, de garage is laks en nu ben ik zelf op zoek gegaan op internet en hier terecht gekomen. Kunnen jullie me helpen hoe ik te werk moet gaan om ofwel een nieuwe of een geuptadet te bemachtigen want niets is zo vervelend als deze kaarten oud worden. Ik ben er nl erg afhankelijk van.

    Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie.

    A.M. Munnink

    PS. In de auto zit het R-link systeem in maar de Tomtom SD kaart zit apart er in, die kan ik er zo uithalen.

  142. Bart Fieten

    Ik wil de kaart van Amerika installeren. Dus geheugen vrijmaken en daarom Europa + alle stemmen (Bram, Eva etc.) de-installeren. Heb ik gedaan. Vervolgens installeren van Amerika en Bram. Ik hou nog net geheugen over, dus kan. Amerika zonder gebouwen trouwens. Vervolgens klik ik op doorgaan. Nu krijg ik een hele lijst met namen te zien (Eva etc.) die ik zojuist heb ge deinstalleerd over het hele beeldscherm. Ik kan verder niks meer. Geen kruisje, geen button niks te zien. Hoe nu verder? Ook de schuifbalken werken niet meer,

  143. Gerrie brink

    Tom tom 52 start nieuw , de nieuwste update erop , en alles werkt volgens de site goed , dus de tom tom geeft aan update gelukt en wat blijkt tijdens rijden dus niet ! , weer systeem aankoppelen en weer zeg pc dat er updates zijn , dezelfde dus weer , dus op een of andere manier pakt de tom tom ze niet , ben hier de hele avond mee bezig geweest en ben schijtzat van deze rotzooi , als je tom tom belt zeggen ze wij hebben niets verkeerd gedaan , nee joh maar help me dan !!

  144. Edgar Schulte

    Goede middag,

    Ik heb een probleem met mijn tomtom 60go.
    Ik kreeg van U een mail met daarin een melding mijn tomtom te updaten
    ik dus de tomtom op de computer aangesloten en hij begon te updaten maar op het eind kreeg ik een melding update mislukt probeer een eerdere versie te downloaden en te instaleren.
    maar die kan ik niet vinden dus nu zit ik met een tomtom zonder kaarten erop zou U mij
    instructies kunnen geven over hoe ik weer recente kaarten op de tomtom kan krijgen en ik hem dus weer kan gebruiken?

    Met vriendelijke groet,

    Edgar Schulte

  145. F J de Kraker

    L.S,
    Het updaten van mijn Tomtom 500 ging altijd perfect via wifi, nu sluit ik de Tomtom 500 aan op de laptop en geeft hij gelijk een nieuw adapter instellleng van Ethernet wat helemaal niet aangesloten is.
    Ergo krijg ik geen verbinding met de update
    Deze situatie is zo maar plotseling ontstaan, de laatste versie vam Mcdrive staat op de laptop en hij maatk verbindeing met de laptop maar niet met het internet
    Hoe kan ik deze instelling veranderen??
    Mvgr. F.J. de Kraker

  146. R. Kooijmans

    Goedendag

    Ik heb twee problemen met mijn Tom tom Via 13o.

    Het eerste probleem:
    na het opladen via mijn pc loopt de batterij toch snel leeg

    Het tweede probleem:
    Hoewel ik via de uskabel (bij de aankoop van deze Tom tom gekregen) mijn Tom tom verbonden heb,
    kan ik geen updates laten uitvoeren. Het icoontje van Tom tom geeft aan dat het navigatiesysteem niet
    verbinden is met de computer.

    Vriendelijke groeten,

    R. Kooijmans

  147. fred demot

    hallo

    ik heb de tomtom go app op een nieuwe androide tablet geinstalleerd (met gps), zonder simkaart
    geef doel in rij er naar toe zonder probleem, compleet offline
    ter plaatse zet ik de tablet af en later om terug te rijden, start de app niet meer op, blijft de app hangen en opent niet
    zijn het wifi problemen? zet ik wifi af start hij thuis ook niet
    hopende op een oplossing

    m vr gr

  148. Admin Bericht auteur

    Vanuit deze website zal je nooit een e-mail ontvangen om een bepaalde update uit te voeren. Die komen enkel en alleen van de officiële verdeler: TOMTOM. Maar opgelet, er is veel spam op het internet. Wat je kan doen is je GPS aansluiten en inloggen op TT en daar een herstel van je kaart uitvoeren.
    Best nooit klikken in e-mails maar altijd online gaan kijken of het klopt dat er een update beschikbaar is.

  149. Admin Bericht auteur

    mogelijk zijn staten nog niet aangepast. Het kan soms enkele jaren duren eer dat nieuwe wijken etc in TT zijn opgenomen

  150. P. van der Veen

    Bij de installatie van 3 updates is er nu de melding dat mijn systeem wordt bijgewerkt en dat het tot 21% gevorderd is en nog 1 minuut resteert, maar dat duurt nu al ruim een half uur. Betreft een TT 5100 GO.

  151. Admin Bericht auteur

    Ofwel is het internet verbroken/slecht internet ofwel te weinig geheugen op de SD kaart/intern geheugen.

  152. Admin Bericht auteur

    nieuwe werken duren soms enkele jaren voordat ze zijn opgenomen in de nieuwe updates. Mogelijk zijn ze gewoon nog niet aangepast.

  153. Admin Bericht auteur

    Ik weet niet of ‘net geheugen genoeg’ voldoende is. Als ik van jouw was, alles even herstellen en een je geheugen toch nog vergroten.

  154. Admin Bericht auteur

    Als je je GPS aansluit op je pc via je account, dan zie je direct welke updates uitgevoerd moeten worden en hoeveel geheugen dat je hiervoor nodig hebt. Maar 300 MB lijkt me snel aan de weinige kant. Ik zou er voor zorgen dat je eerst meer geheugen hebt of je hebt achteraf nog meer problemen op je hals gehaald.

  155. Admin Bericht auteur

    Buiten het programma verwijderen moet je ook naar de folder op je pc gaan en daar manueel alles verwijderen van TT home. Anders blijven er resten achter die kunnen zorgen voor een slechte herinstallatie van TT home

  156. Rutger van der Giessen

    Hallo,

    Ik probeer de TomTom Go 60 te updaten met nieuwe kaarten.
    Aangezien er geen extra geheugenkaart is aangebracht heb ik in MyDrive aangegeven oude kaarten te verwijderen en een kaart van Benelux te installeren, zonder gebouwen. Ik zou dan 1 Gb aan ruimte overhouden.
    De TomTom Go60 hangt nu al 2 dagen aan de computer en blijft aangeven dat de kaart geïnstalleerd wordt.
    Dit lijkt me niet goed.
    Wat is de oplossing?

    Gr. Rutger

  157. Admin Bericht auteur

    Het probleem is dat de oude kaarten er nog moeten opstaan. Je doet een update maar geen installatie van een volledig nieuwe kaart. Ik had ooit een probleem bij mijn oude kaarten maar ik kon nooit een update doen, enkel een herstel van mijn oude kaarten. Dus volgens mij moet je de oude kaarten er op zetten en geheugen bijplaatsen om de updates er te kunnen op installeren. Dat was het enigste wat werkte bij mij. Je kan ook wel delen van de kaart updates om geheugen te besparen maar na 1 updates moest ik al geheugen bijsteken. Lang kom je er dus niet mee toe.

  158. wullaert guido

    Gisteren mijn gps nog gebruikt. Vanmorgen verschijn er op mijn scherm een rode bol met een wit kruis
    middenin. Wat is het probleem?
    Mijn gps is meer ongeveer tien jaar oud. Heel weinig problemen gehad tot nu toe.
    Enkel het probleem van de zones van de kaarten. België en Frankrijk hebben een aparte zone, wat heel
    vervelend is.
    Graag een antwoord aub.
    Alvast bedankt
    Mvg
    Guido Wullaert

  159. fam. Wursten

    Als ik mijn tom tom 42 start opstart krijg ik op mijn scherm een afbeelding van een computer met x en een lijntje naar een plaatje met de tom tom. Wat kan ik hieraan doen?

  160. Bob

    Ik geef een TomTom kado en wil hem meteen updaten en in orde maken. Dan moet ik hem op mijn e-mailadres registreren. Kan de nieuwe eigenaar later op haar eigen computer en mailadres updaten?

  161. Admin Bericht auteur

    De registratie is gelinkt aan e-mailadres. Ofwel maak je een nieuw e-mailadres aan voor die persoon. Maar een eigen zou ik niet gebruiken.

  162. Raddob

    beste
    ik heb een Tom Tom 720 GO en kan het niet opstarten. Heb al meermaals reset gedaan volgens de website ook heb ik het toestel aan de pc gezet en via Tom Tom home update gedaan alles is vlot verlopen en er waren groene vinken dat het up to date is.
    Bij aanzetten van Tom Tom krijg is start scherm met twee rode handjes in witte cirkel ten TOM TOM en daarna komt er groene scherm met afbeelding van een gps en vanonder beweegt een blauwe link zodra het op het einde is, komt er terug opstartscherm met twee handjes en dat blijft aantal keer achtereen doen zonder verder de toestel te kunnen opstarten.
    Het is onmogelijk in menu te komen of een route in te instellen. Tenslotte gaat gsps uit.
    Bij de aanzetten opnieuw juist hetzelfde zoals het boven vermeld is.

    bedankt voor een hulp
    het was nogal dure gps en zou toch leuk zijn moest het nog werken

  163. Hein Leenarts

    Bought a START52 – POI “hotel” information, only gives you a fax number and no phone number?? So in my car I am forced to use my old ONE XL which gives me the phone number so I can make a reservation on the way.

  164. Arie Hollander

    Arie Hollander
    24 november 2017 12.58

    Vorige maand heb ik kaartupdates voor mijn GO Home 740 bijgekocht voor een jaar.
    Nu kreeg ik een mail dat er een nieuwe update is maar nu kan ik het niet installeren
    want de HOME 740 kan ik niet meer nieuwe software voor ondersteund.

  165. Jos Bruggeman

    Mijn Tomtom start telkens volledig op. Voordat hierna de weg zichtbaar wordt duurt vervolgens ook lang. Regelmatig is een nieuwe opstart noodzakelijk. Ik ben al 2-3 km verder op het moment dat hij pas werkt. Hij deed dit altijd veel sneller. Ik ben niet verhuist

  166. Detmer Sipkema

    Beste,

    Ik heb geprobeerd mijn TomTom XL te updaten met TomTomHOME en dat is een fiasco gebleken.
    Het apparaat werd herkend en updates voorgesteld.
    Ik heb de voorgestelde updates gevolgd en ook toen werd voorgesteld om eerst een backup op mijn computer te maken.
    Die is begonnen en op een bepaald moment vastgelopen om wat voor reden dan ook. Nu wil het programma niet meer verder. Ik heb de indruk dat mijn TomTom volledig leeg is. Ik kan hem niet eens meer uitdoen met het knopje bovenop het apparaat. Nu heb ik hier al eerder mensen over gehoord. Kunnen jullie mij hier mee helpen?

  167. Admin Bericht auteur

    Het beste is gewoon de backup terug te zetten via de backup van je computer of via je TT account online.

  168. Lize

    Sinds kort heeft mijn TT Start 60 M heel veel moeite het GPS-singnaal te vinden. Voorheen werkte hij prima.

    Soms lukt het TT het GPS-signaal te vinden maar dan ineens op de route geeft hij aanwijzingen die niet kloppen. Soms lukt het helemaal niet het signaal te vinden. Ook de snelheid van de auto en de aangegeven snelheid wat je mag rijden wisselt heel vaak of verschijnt niet meer. Ik heb de updates altijd bijgehouden. Mijn TT is ca 2 jr oud.

    Wie heeft een oplossing want ben vaak afhankelijk van TT om de weg te vinden en dit maakt onzeker.

  169. Harrie

    TomTom Start 60 werkte enkele jaren prima maar al geruime tijd (ruim een jaar nu) functioneert hij niet meer correct. Telkens weer tijdens de rit springt het scherm terug naar een eerdere scherm, springt naar handleiding of wil plotseling terug naar huis. Niet af en toe maar bijna continue moet je via OK, terug of zo terug naar je navigatiescherm. Is niet meer mee te werken. Uiteraard al enkele malen gereset, kaarten ge-updated enz maar niets helpt.
    Helpdesk TT is steeds weer onbereikbaar. Wie weet wat er aan is te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *