Onze servers zijn momenteel erg druk - melding oplossen

Onze servers zijn momenteel erg druk

Een melding waar iedereen al eens mee geconfronteerd wordt: “Onze servers zijn momenteel erg druk“. Waarom krijgen we deze melding en hoe kan het opgelost worden?

Ontstaan melding: Onze servers zijn momenteel erg druk

Misschien herken je het? Je wil een update uitvoeren van je navigatiesysteem maar er komt een melding: Onze servers zijn momenteel erg druk. Bij herhaaldelijk proberen blijven deze meldingen op het scherm verschijnen. De reden waarom je deze melding ontvangt kan zeer verschillende zijn:

  • Er is daadwerkelijk een storing bij TomTom. Hoe kan je dat te weten komen? Ik ga dan naar de website: Storingen.nl en kijk of er zich een storing gemeld heeft bij TT. Dan is het afwachten tot deze storing voorbij is.
Storingen tom tom
  • Het zou kunnen dat een slechte internetverbinding roet in het eten kan gooien. Door de beperkte dataoverdracht kan je TT toestel dit zien als een slechte connectie met de servers. Dat kan voorvallen wanneer je tt update via wi-fi.
  • Mogelijk is de software verouderd en wordt er geen connectie gemaakt met tom tom home of Mydrive connect. Verwijder eerst de oude software volledig (heel belangrijk) en dan download de laatste nieuwe software en probeer opnieuw de updates uit te voeren. Om zeker te zijn dat je een goede internetverbinding hebt, voer je de updates thuis vanaf je pc uit. Ook de navigatiesoftware heeft mogelijk een update nodig. check eerst of jouw toestel in aanmerking komt voor een software-update.
  • Je kan er eventueel voor kiezen om een HARDE RESET uit te voeren. Opgelet. Je bent dan wel alle instellingen, favorieten etc verloren. Maar je GPS is dan volledig teruggezet naar zijn oorspronkelijke instellingen zonder fouten normaal gezien. Voer dan eerst de nodige software-updates uit, de nieuwe versie van TT home en Mydrive en probeer opnieuw de mappen te updaten via pc-verbinding.
  • Een ander veel voorkomende oorzaak is dat jouw antivirussysteem de updates tegenhoudt. Er ontstaat geen connectie waardoor je navigatietoestel denkt dat de server bezet is. Dus het antivirusprogramma met zijn firewalls, pop-upblokkades verhinderen de verbinding. Deze moet je dan zo instellen dat je toestel toegang krijgt tot Mydrive en Home. Wanneer je dus op je werk probeert je navigatie up te daten, kan het zijn dat dit verhinderd wordt door het internetbeleid dat er heerst en worden alle downloads die niets met het werk te maken hebben, geblokkeerd. Om toch toegang verleend te krijgen, kan je Mydrive connect instellen zodat de downloads wel kunnen uitgevoerde worden.

=> MyDrive instellingen aanpassen: klik hier.

Raphaella
Zaakvoerder bij www.outspoken.be
Ik ben een schrijver in hard en nieren. Wetenschapper, auteur, websitebeheerder, vastgoedbediende, Herborist in de maak. Teksten nodig voor een website of magazine, dan kan je mij altijd contacteren.

"Glimlach naar je probleem dan laat het zich van de andere kant zien."

4 gedachtes op “Onze servers zijn momenteel erg druk”

  1. Beste medewerker van TomTom, de nieuwe update’s lukken niet, omdat ik steeds de melding krijg: Onze servers zijn momenteel erg druk. Heeft u wellicht een oplossing? Groet van Henk Jongeneel.

  2. Geachte lezer,
    Ben nu nog steeds bezig om verbinding te maken met my drive connect om te uppen, ben mijn oude kaart al kwijt en de nieuwe krijg ik maar niet binnen steeds foutmelding met geen kaart gevonden..

  3. Aangezien u niet aangeeft dat u iets geprobeerd heeft uit het artikel, raad ik aan eerst het artikel te lezen en door te nemen: Onze servers zijn momenteel erg druk en laat me dan weten wat er niet lukt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *