problemen sporthorloge tomtom bluetooth smartphone

Problemen sporthorloge na update

Ook de sporthorloge van TomTom heeft van tijd tot tijd een update nodig. En ook daar kunnen er allerhande problemen optreden. In dit artikel lees je hoe je de meest voorkomende problemen na een update van je sporthorloge oplost.

Over welke producten gaat het?

TomTom heeft heel wat sportartikelen op de markt gebracht. De oplossing die wij aanbieden geldt voor de volgende artikels:

  •  TomTom Golfer 2
  •  TomTom Golfer 2 SE
  •  TomTom Spark
  •  TomTom Adventurer
  •  TomTom Spark 3
  •  TomTom Runner 3
  •  TomTom Runner 2
  •  TomTom Runner Cardio / Multi-Sport Cardio
  •  TomTom Runner / Multi-Sport
  •  TomTom Golfer

Meest voorkomende problemen na update sporthorloge

Sporthorloge synchroniseert niet met smartphone

Het is mogelijk dat na een update van je sporthorloge deze niet meer synchroniseert met je smartphone bv. Het is dan niet mogelijk om je sportactiviteit via je telefoon op te vragen. Vervelend natuurlijk. Maar wat kan je er dan wel aan doen?

  1. Vereisten smartphone: Android™-versie 4.4 of hoger, Bluetooth® Low Energy 4.1 of hoger.
  2. Kijk na of je wel bluetooth verbinding hebt met je smartphone. Zorg dat deze aanstaat, controleer dit onder de tab ‘instellingen’.
  3. Op sommige apparaten moeten locatievoorzieningen zijn ingeschakeld ter ondersteuning van de Bluetooth®-connectiviteit. Ook dien je er voor te zorgen dat je een goede internet connectie hebt. Die is nodig om de activiteit en instellingen over te dragen.
  4. Zorg dat de sporthorloge zo goed als volledig is opgeladen.
  5. Software TomTom MySports opnieuw installeren.




    Heb je bluetooth verbinding maar geen connectie? Dan stellen we voor dat je de TomTom MySports app verwijdert van je smartphone. Verwijder eveneens het sporthorloge profiel uit de lijst van bluetooth verbindingen op je smartphone. Herstart vervolgens je smartphone. Van je sporthorloge doe je nu een harde reset. download opnieuw de TomTom MySports app op je smartphone. Zet de bluetooth weer aan en koppel deze met de sporthorloge.

  6. Fabrieksinstellingen. Hierdoor worden alle persoonsgegevens en instellingen verwijderd. Denk daaraan. Maar het kan soms de enige manier zijn om opnieuw connectiviteit met de smartphone te realiseren. Zorg daarom voor een backup op je pc waarin alle je instellingen bewaard worden. Om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, dien je de sporthorloge aan te sluiten op de pc. Klik vervolgens op instellingen van TomTom Sports Connect. Kies voor reset. ZORG ERVOOR DAT JE HORLOGE VERBONDEN BLIJFT TIJDENS DE RESET PROCEDURE. Meld je vervolgens opnieuw aan of maak een nieuw account aan. Registreer het product op je TomTom account.




schakel de energiebesparingsmodus op je Android-apparaat uit. Deze modus schakelt Bluetooth mogelijk uit om energie te besparen.

Sporthorloge loopt vast tijdens de synchronisatie

Het is een welbekend probleem bij TT dat de sporthorloge kan vastlopen tijdens een synchronisatie met je mobiele telefoon. Je kan dit tijdelijk oplossen door je bluetooth op je smartphone tijdelijk af en terug op te zetten. Tijdens een volgende update zal dit probleem verholpen zijn.

Interessante hulpmiddelen bronnen:

https://www.youtube.com/watch?v=g0EJrZvHPnM

Raphaella
Zaakvoerder bij www.outspoken.be
Ik ben een schrijver in hard en nieren. Wetenschapper, auteur, websitebeheerder, vastgoedbediende, Herborist in de maak. Teksten nodig voor een website of magazine, dan kan je mij altijd contacteren.

"Glimlach naar je probleem dan laat het zich van de andere kant zien."

4 gedachtes op “Problemen sporthorloge na update”

  1. goedemiddag, ik heb de tomtom runner cardio versie 1.8.52, en na aansluiten horloge op pc met usb kabel sznchroniseert horloge loopafstand wel, maar er wordt niets weergegeven mbt resultaten, het vervolgscherm met gelopen afstand, tijd, calorieen, wordt niet geopend, wat ik ook probeer, voorheen lukte dit altijd , ik heb horloge al vanaf 2014, wat moet ik doen ? Kunt u me helpen aub, ik woon nu in Bali, Indonesie, maar dat gaf tot voor kort geen probleem met weergave, sinds 5 dec lukt dit niet meer.
    PS: Ik heb pc , windows 10 ( upgrade) ter informatie.

  2. Tony Van de Velde

    Syncronisatie is na ettelijke keren opnieuw installeren nog altijd niet oké. Loopt constant vast.
    Zie internet, blijvend probleem. Wanneer gaat TomTom zijn verantwoordelijkheid opnemen en dit oplossen ? Kan toch niet zo moeilijk zijn als ik zie bij collega’s hun garmin/Fitbit. Loopt perfect en Tom Tom zou dit niet kunnen ? Geloof ik niet.

  3. Hille Groendijk

    Mijn Spark heatbeat+music moet ik constant resetten en gelijk na de reset kan ik niks anders dan weer resetten. Oftewel, complete horloge is onbruikbaar geworden. Tomtom?

  4. mijn Tom Tom runner 2 reageert niet meer op het indrukken van de knop (start) of alleen na heel krachtig drukken. De andere richtingen doen het normaal goed Ik denk aan een slecht contact ?! Er zijn minuscule torque schroefjes in de casing. kan ik het horloge (veilig0 openmaken en bv inspuiten met contactspray ?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *