problemen sporthorloge tomtom bluetooth smartphone

Problemen sporthorloge na update

Ook de sporthorloge van TomTom heeft van tijd tot tijd een update nodig. En ook daar kunnen er allerhande problemen optreden. In dit artikel lees je hoe je de meest voorkomende problemen na een update van je sporthorloge oplost.

Over welke producten gaat het?





TomTom heeft heel wat sportartikelen op de markt gebracht. De oplossing die wij aanbieden geldt voor de volgende artikels:

  •    TomTom Golfer 2
  •    TomTom Golfer 2 SE
  •    TomTom Spark
  •    TomTom Adventurer
  •    TomTom Spark 3
  •    TomTom Runner 3
  •    TomTom Runner 2
  •    TomTom Runner Cardio / Multi-Sport Cardio
  •    TomTom Runner / Multi-Sport
  •    TomTom Golfer

Meest voorkomende problemen na update sporthorloge

Sporthorloge synchroniseert niet met smartphone

Het is mogelijk dat na een update van je sporthorloge deze niet meer synchroniseert met je smartphone bv. Het is dan niet mogelijk om je sportactiviteit via je telefoon op te vragen. Vervelend natuurlijk. Maar wat kan je er dan wel aan doen?

  1. Vereisten smartphone: Android™-versie 4.4 of hoger, Bluetooth® Low Energy 4.1 of hoger.
  2. Kijk na of je wel bluetooth verbinding hebt met je smartphone. Zorg dat deze aanstaat, controleer dit onder de tab ‘instellingen’.
  3. Op sommige apparaten moeten locatievoorzieningen zijn ingeschakeld ter ondersteuning van de Bluetooth®-connectiviteit. Ook dien je er voor te zorgen dat je een goede internet connectie hebt. Die is nodig om de activiteit en instellingen over te dragen.
  4. Zorg dat de sporthorloge zo goed als volledig is opgeladen.
  5. Software TomTom MySports opnieuw installeren. Heb je bluetooth verbinding maar geen connectie? Dan stellen we voor dat je de TomTom MySports app verwijdert van je smartphone. Verwijder eveneens het sporthorloge profiel uit de lijst van bluetooth verbindingen op je smartphone. Herstart vervolgens je smartphone. Van je sporthorloge doe je nu een harde reset. download opnieuw de TomTom MySports app op je smartphone. Zet de bluetooth weer aan en koppel deze met de sporthorloge.
  6. Fabrieksinstellingen. Hierdoor worden alle persoonsgegevens en instellingen verwijderd. Denk daaraan. Maar het kan soms de enige manier zijn om opnieuw connectiviteit met de smartphone te realiseren. Zorg daarom voor een backup op je pc waarin alle je instellingen bewaard worden. Om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, dien je de sporthorloge aan te sluiten op de pc. Klik vervolgens op instellingen van TomTom Sports Connect. Kies voor reset. ZORG ERVOOR DAT JE HORLOGE VERBONDEN BLIJFT TIJDENS DE RESET PROCEDURE. Meld je vervolgens opnieuw aan of maak een nieuw account aan. Registreer het product op je TomTom account.




schakel de energiebesparingsmodus op je Android-apparaat uit. Deze modus schakelt Bluetooth mogelijk uit om energie te besparen.

Sporthorloge loopt vast tijdens de synchronisatie

Het is een welbekend probleem bij TT dat de sporthorloge kan vastlopen tijdens een synchronisatie met je mobiele telefoon. Je kan dit tijdelijk oplossen door je bluetooth op je smartphone tijdelijk af en terug op te zetten. Tijdens een volgende update zal dit probleem verholpen zijn.

Interessante hulpmiddelen bronnen:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *