Admin

12 augustus 2014

Op deze pagina kunnen mensen die gebruik maken van de Tomtom versie hun problemen of bepaalde storingen posten die ze ondervinden met updates of nieuwe installaties. Opgelet. Deze site is geen onderdeel van het merk TomTom. Vragen omtrent dit product, dient u rechtstreeks te richten naar Tomtom FAQ en support. Vragen kan je altijd stellen op het Tomtom forum of ga naar je lokale Tomtom handelaar.

Wij hebben zelf recentelijk een forum opgestart waar u vragen van andere kunt bekijken en beantwoorden. Ga hiervoor naar TomTomupdate forum




Zijn uw Problemen met bovenstaande adviezen nog steeds niet opgelost? Dan kan u de TomTom helpdesk contacteren. Dat kan via email maar de snelle weg is bellen. Opgelet de lijnen zijn dikwijls bezet. Probeer TomTom te contacteren in de daluren (11u00 en 15u00). U kan hen telefonisch contacteren van 9u00 tot 18u30.

TomTom helpdeskBelgië: 078250156

 

TomTom helpdeskNederland: 020 753 5818

 

U kan ook onderaan een reactie posten. Wij proberen alle reacties zo snel mogelijk te beantwoorden.contacteer ons

59 gedachten over “Storingen en technische problemen?

  1. Admin Bericht auteur

    Ls ik heb een TomTom 6000 en iedere keer komt er een melding dat ik voor windows men Os moet downloden daardoor kan ik mijn update niet binnen halen mijn serie nummer is QQ6423G01024 kunt u mij svp helpen vr groet Johan

  2. Admin Bericht auteur

    Beste, ik heb een update code ontvangen, doch als ik probeer te updaten krijg ik constant de foutcode 2152398861. gaarne verneem ik hoe ik mijn kaarten kan updaten met mijn persoonlijke activeringscode. bvd voor een snelle reactie.

  3. Maurice Gemmeke

    Ik heb mijn abonnement op tomtom live services verlengd, maar ik kan de live service niet op mijn tomtom installeren.

    Ik krijg als foutmelding dat ik live services voor een ander apparaat zou hebben gekocht. Hoe kan dat?

  4. Admin Bericht auteur

    U moet steeds kijken welke versie van Live services u aankoopt. Kijk goed dat deze nog compatibel is met uw navigatietoestel. Het lijkt me erop dat de melding dit wil aangeven: incompatibiliteitsprobleem.

  5. Deane Wurzbacher

    Ik zocht een soortgelijk onderwerp, maar ik ben aangenaam verrast dat uw web-site veel beter past bij wat ik zocht. Dank u.

  6. Romswinckel

    TomTom De meest waardeloze navigatiesysteem die u kunt kopen. Als u er toch al een heeft aangeschaft NOOIT kaart kaartupdates doen want het werk voor geen meter. Werkelijk een waardeloos product. U wordt belazerd. Het beste is zo snel mogelijk naar de verkoper gaan en een ander navigatiesysteem aanschaffen. ik heb me nog nooit zo mateloos geïrriteerd aan iets dan TomTom. Werkelijk waarloos. Je kunt het na aanschaf direct in de prullenbak gooien.

  7. A.Martens

    Ik heb een TomTom 825. Hoe komt het dat ik telkens als ik de computer opstart de mededeling krijg dat er 2 nieuwe updates zijn.Als ik de update volgens de regels uitvoer ,krijg ik de mededeling dat mijn ToMTom is bijgewerkt.Ik kan me niet voorstellen dat er elke dag 2 of meer updates zijn.Wat is er aan de hand?

  8. Admin Bericht auteur

    Opgelet. Voor productspecifieke vragen dient u zich te wenden aan de leverancier zelf. Wij kunnen geen aanpassingen doorvoeren. Foutcodes bij updates hebben meestal te maken met het feit dat uw software van TomTom zelf out of date is. Eerst deze updaten, dan pas nieuwe kaartversies installeren of updaten.
    Op de site van TomTom kan je nagaan of jouw navigatietoestel wel geschikt is voor verdere updates.

  9. ghislaine borkelmans

    hoi ik heb een tom tom start,free lifetimemaps,staat er boven op de doos,ik wil die graag up daten,heb al van alles geprobeerd,ze zeggen serienummer invullen,vind er nergens geen,hoe moet ik dit oplossen aub

  10. Admin Bericht auteur

    Beste,

    Normaal gezien krijg je en code in de doos toegevoegd. Daarmee kan je de lifetime maps activeren. Wel niet te lang wachten anders is de code niet meer geldig.

  11. Hubert

    Update van mijn Tomtom one kan niet meer omdat de geheugencapaciteit kleiner is dan het benodigde geheugen. Ik wil een geheugenkaart bijplaatsen, doch ik weet niet hoe ik dit moet doen. Hebben jullie daar een hendleiding voor ? Gaarne hulp hoe ik dit moet uitvoeren.

    Bvd
    H Vonken

  12. Admin Bericht auteur

    Dag Hubert.
    Een back-up maken doe je via Mydrive of TOMTOM HOME. Het hangt er dus vanaf welk systeem je hebt. Ik was ooit aan een artikel begonnen maar ik zie dat het nog niet af is. De ideale moment om het artikel aan te vullen.
    https://www.tomtomupdate.nl/tomtom-back-up/
    Maar simpel gezegd moet je de GPS aansluiten op je computer en dan Mydrive of HOME opstarten. In de menu opties zie je de mogelijkheid om een back-up te maken of terug te zetten. Deze knop moet je kiezen en vervolgens wordt er een back-up gemaakt van jouw systeem op een plaats op je computer die je zelf kan kiezen.

    Vervolgens installeer je de nieuwe geheugenkaart en zet je de back-up van de pc over naar je nieuwe geheugenkaart. Is er iets mis gegaan, kan je nog altijd je oude kaart terug in de GPS steken. Wel de gegevens op deze kaart niet wissen. Anders lukt het natuurlijk niet meer om hem achteraf nog te gebruiken.

    Als het niet lukt, laat je het maar weten.

  13. Jan Pannekeet

    Beste mensen
    Woensdag j.l. 9 maart heb ik een kaart van western europe besteld en betaald online
    Ordernummer 401497184
    Ik heb wel betaald via de rabobank maar geen kaart ontvangen. Kunt U dit voor mij recht zetten?
    Ik heb euro 54,95 betaald.
    E mail: panne2011@hotmail.com
    Met vr. Gr.

  14. Admin Bericht auteur

    Dag Jan
    Opgelet, je moet daarvoor bij TOMTOM zelf zijn of waar dat je het aangekocht hebt.
    Voor TOMTOM zelf: https://nl.support.tomtom.com/app/contact
    Ik verkoop geen producten. Ik heb deze site opgestart om mensen te helpen met technische problemen.
    Als je de verkopers contacteert, stuur dan ook even de verkoopgegevens mee zodat ze je order snel kunnen terug vinden. Kijk ook nog even in je Spambox van je e-mail en dergelijke of je geen e-mail hebt ontvangen en of de betaling effectief is doorgegaan.

  15. w ten Haaf

    naar het update van mijn tom tom live kan ik hem niet meet uit zetten wat moet ik doen

  16. Albert Waterfort

    Hoe kan ik Tom Tom Home installeren op pc/laptop met Linux-Ubuntu als besturingsysteem.

  17. Admin Bericht auteur

    U zou eventueel https://www.winehq.org/ kunnen proberen. Een andere oplossing is Virtualbox image op te halen op Modern.ie.
    Ik heb het nog niet geprobeerd maar dit wordt aangeraden. Als andere hier ervaring mee hebben? Graag comments

  18. B.Timmer

    Heb een Tomtom go 5100 maar al weken is er geen update mogelijk. Is totaal geblokkeerd
    Krijg op het scherm nieuwe kaarten kopen terwijl het life time updaten is.
    Ben zeer ontevreden. Dit is mijn 4 e Tom tom nooit problemen gehad maar als het nog even duurt de laatste.

  19. Admin Bericht auteur

    Heb je de code tijdig geactiveerd voor gratis updates? Ik dacht na 90 dagen is het niet meer mogelijk.

  20. willem willigenburg

    Hallo ik heb een tomtom 700 go 10 jaar oud, hij doet het nog prima echter 1 mankement hij laadt niet meer op in de sigaretten aansteker. Nieuw kabeltje gekocht, haalt niets uit.
    Wat kan het zijn?

  21. america

    mijn tomtom laad niet meer bij en valt dan weg,nieuwe accu geplaatst en de zelfde storing..

  22. Hans de Vries

    Mijn update TomTom Home2 mislukt met de volgende foutmelding; graag een oplossing hiervoor. Tot de update werkte het programma gewoon, nu niet meer.
    ERROR: 411/#https://community.tomtom.com/shop/getAccountLicensedContent: Error from server: null
    null
    Error code: 411
    URL: https://community.tomtom.com/shop/getAccountLicensedContent
    Additional information: info = [object]
    info.func = [string] shop/getAccountLicensedContent
    info.args = [object]
    info.args.deviceCapabilities = [string] CarSymbol Caymann DangerZonesCameras Documents Durham HomeBackup InternalFlash Itinerary Leeway LinkVolumeToSpeed MapOverlays MapShare MultipleMaps Newyork NotAutomotiveEmbedded PermanentMapCfg PlusEphemeris PlusFuelPrices PlusOrRDSTMCTraffic PlusSafetyCamerasStatic RDSTMC RichPOI SDK SettingsOverride StartupImage SuspendImage Traffic USBAccessories VoiceBrowser WarningSounds screensize=480×272
    info.args.deviceParameters = [string] {“ApplicationVersion”:”1234792.2″,”ApplicationVersionVersionNumber”:”9510″,”VehicleBrand”:””,”VehicleModel”:””}
    info.args.deviceCode = [string] AKXYABAC4S
    info.args.deviceSerial = [string] RW1270B09750
    info.args.deviceModel = [string] xxl2009_plus_2048_black
    info.args.deviceNavcoreVersion = [string] 9.510
    info.args.deviceNavcoreBuild = [string] 1234792.2
    info.args.publicBeta = [boolean] false

    info.method = [string] GET
    info.useCache = [string] false
    info.dryRun = [string] false
    info.xmluploadbody = [object] empty

    Severity: 1103
    Stack:
    0. chrome://tthome/content/logic/comm.js:468
    xmluploadbody: this.xmluploadbody
    1. chrome://tthome/content/logic/comm.js:430
    this._doneCallbacks();
    2. chrome://tthome/content/logic/comm.js:277
    this.request.onload = function() { me._done(true); }

    Time: Fri, 11 Nov 2016 17:22:20 GMT

  23. Admin Bericht auteur

    Is dat wanneer je de update hebt aangekocht? Dat verwijst naar een error die optreedt wanneer er iets in je shopping cart steekt die niet overeenkomt met de content op de website.
    Maar het kan ook gewoon zijn dat het aan TomTom home ligt. Verwijder het programma en herinstalleer het gratis via onze website.

  24. Admin Bericht auteur

    Mogelijk ligt het aan de connector van je TT, dus waar je de kabel insteekt. Kijk even of de pinnetjes verbogen zijn en of de connector niet los zit. Mogelijk moet je daar de TT voor openen schroeven om te kijken of er solderingen zijn losgekomen. Doe dat wel niet als je nog garantie hebt. Doe hem dan binnen in de winkel.
    Het kan ook aan de kabel zelf liggen waar je mee oplaadt. Maar het is wel degelijk een connectieprobleem.

  25. C.Both

    Mijn abonnement op TOTTOM HD Verkeerd informatie op mijn Tomtom go live 1005 is zag ik tot mijn verbazing per 18 nov 2016 afgelopen. Ik heb geen bericht gehad dat het afgelopen is. ik kan nergens vinden hoe ik het kan verlengen. ben al een aantal dagen mee bezig. Niet niets hierover in mijn MyDrive Connect. op mijn tomtom zelf wordt ik ook niet wijzer daar geeft hij bij Tomtom service een bericht dat hij geen draad loze verbinding kan maken
    hoe nu verder??

  26. Hendrik Smit

    mijn Tom Tom laten vallen glas stuk ,dus werkt de toets scrien niet meer goed,.wil een nieuw glas.
    in laten zetten ,maar waar kan ik zelf dat glas bestellen ?. Tom Tom 5100 .

  27. Hendrik Smit

    dan geen garantie meer op het toestel word me mee gedeeld! tja dat is me ook wat?
    heb hem nu maar opgestuurd. inc kost dat E 105,00 VERDER niets. 10 dagen .

  28. Admin Bericht auteur

    Voor een nieuw touchscreen kan je een mail sturen naar TomTom zelf. Zij kunnen zeggen waar je best een nieuw touchscreen aanschaft. Je kan je TOMTOM ook goedkoop laten repareren bij verschillende elektrohandelaars. Meestal aan een voordeligere prijs dan bij TT maar dat kan je best even vergelijken. Op Amazone en ebay vind je vaak ook nieuwe schermen aan een voordelige prijs.
    een voorbeeld is: http://www.ebay.co.uk/bhp/tomtom-screen
    Opgelet. Heb je er zelf aan gewerkt en is er toch iets anders stuk, heb je geen recht meer op garantie. Let er dus voor op.

  29. J.W. Boon

    Ik krijg een mail van TomTom dat ik de nieuwste kaart kan downloaden. Vervolgens blijkt dat ik de nieuwste versie van TomTom moet downloaden. Als ik dit doe krijg ik steeds de meldingen:
    “RunScript aangeroepen terwijl deze niet is gemarkeerd om te worden uitgevoerd” en “InstallFinalize aangeroepen terwijl geen installatie werd uitgevoerd”.
    Ik heb Windows 10 en tot op dit moment heb ik geen problemen met downloaden van nieuwe kaarten gehad. Wat kan ik doen om deze voor mij onbegrijpelijke meldingen teniet te doen en de kaart te downloaden. Ik heb geen idee wat deze meldingen inhouden, laat staan dat ik weet hoe ik dit moet oplossen..
    met vriendelijke groeten,
    Jan Willem Boon

  30. Admin Bericht auteur

    Beste,

    Mogelijk is de nieuwe versie van TT niet goed geïnstalleerd wanneer je dat hebt proberen te doen. Verwijder de oude versie van de software op de pc (zorg dat alles van TT weg is; via ‘programma verwijderen’ in ‘configuratieinstellingen’; kijk of alle mappen van TT verwijderd zijn) en installeer via onze website of de website van TT de nieuwe software op je pc.
    https://www.tomtomupdate.nl/tomtom-home/
    https://www.tomtomupdate.nl/mydrive/

    Zorg hierbij dat je virusscanner af staat of dat het virusprogramma het toelaat dat je de software download. Met updates van een virusscanner kan dat wel eens gewijzigd worden.
    Na die installatie connecteer je de GPS opnieuw met je pc en start je TT software op. Het zou nu moeten werken.
    Het heeft in ieder geval te maken met de nieuwe software die niet goed is geïnstalleerd. Als dat niet in orde is ga je geen updates kunnen uitvoeren.

  31. Jan Houtenbos

    Na enkele minuten rijden in mijn camper verliest mijn TomTom Live en Go de gps verbinding. Hij blijft maar zoeken.
    Sta ik weer stil, dan werkt de navigatie weer prima.
    Wat zou de storing kunnen veroorzaken?
    Graag uw reactie.

  32. Jan

    mijn tomtom XXL wordt niet meer herkend door tomtom mydrive en tomtom home, terwijl de tomtom aangeeft aan verbonden te zijn met de pc. de tomtom is van december 2009. weet iemand hier een oplossing voor??????

  33. Admin Bericht auteur

    Heb je de nieuwe versie van de software al eens geprobeerd? Dat kan je best regelmatig doen. Mogelijk heeft het toestel zelf ook een update nodig. Je kan nagaan op de website van TomTom zelf of dit mogelijk is voor je toestel door alle gegevens van je toestel daar in te geven.

  34. Johannes

    Ik heb een tomtom go live 1005. Als ik een adres in type en 5 minuten weer een adres wil intypen dan is
    functie start niet meer mogelijk. Licht niet meer op. Het belangrijkste wat het doen moet doet het dan gewoon niet.
    Hoe kan dit

  35. B.H.P.

    Geachte heer en/of mevrouw,
    Ik ben in het bezit van een TomTom Go 600.
    Via MyDrive had ik een route gepland voor mijn vakantie. Tijdens de reis stuurde de TomTom me zomaar van de snelweg af, en heeft de route totaal veranderd in een route langs de snelweg ipv over de snelweg zoals ik had gepland. Op de terug weg deed de TomTom dit ongeveer na elke stop. Hij veranderde de route in een route binnendoor ipv de door mij uitgestippelde route over de snelweg. De aankomst tijd ging hierdoor van 15.50 uur naar 00.50 uur! Gelukkig hadden we het op tijd in de gaten. Ik heb de instellingen in mijn systeem gecheckt en die staan niet op “vermijd snelwegen”. Hoe kan ik er voor zorgen dat als ik een route inplan, mijn TomTom deze route ook aanhoud?
    Alvast bedankt voor uw reactie.

  36. Admin Bericht auteur

    Zou het mogelijk zijn dat je de insteltijd zelf veranderd hebt? Dat wordt gevraagd als je een route ingeeft wat de gewenste aankomsttijd is.

  37. roel wijmenga

    Hallo, wij hebben voor onze vrachtwagen(paardenwagen/camper, voor hobbymatig gebruik op concoursen) een tom-tom-vrachtwagen pro7150, serie nr LJ3371K01118. We willen graag een kaart-update voor NL, Belgie en Duitsland. Hoe werkt dat ?

  38. Admin Bericht auteur

    Beste,

    Je hebt hier in ieder geval de MyDrive software voor nodig. Kijk op https://www.tomtomupdate.nl/mydrive/
    voor verdere informatie. In bepaalde gevallen moet je ook de navcore updaten. Hoe je dat kan doen, vind je terug op : https://en.discussions.tomtom.com/tomtom-traffic-live-and-other-services-47/tomtom-pro-7150-map-upgrade-280137
    Of deze al of niet een upgrade nodig heeft, kan je terugvinden op de website van TT zelf.

    Voor deze landen kan je een volledige map update uitvoeren (Europa – West Europa). Heb je een nieuwe TT toestel, dan zijn de updates mogelijk gratis. Zo niet dien je ze aan te schaffen.

  39. LHG

    Heb een GO5100 met ingebouwde SIM. Merk al een tijdje dat de Live Services niet of slechts af en toe werkt omdat de GPRS verbinding wegvalt en niet meer tot stand komt. Heb enkele s/w updates afgewacht, maar helaas geen verbetering. Na de meest recente software update (17.200.0011.311 (0) 25-06-2017) en ook na het uitvoeren van een reset gaf geen verbetering van het resultaat.
    Vanwege dit euvel is het aanmelden voor de services ook niet meer mogelijk.

    Zie in het Info menu telkens GPRS status “Geen verbinding (20416,0,0,13,1) GPRS model 16.00.152.
    Wat kan ik nog meer doen? Alvast dank.

  40. Edward Jansen

    Beste HD, ik krijg mijn tom tom start 50 niet geupdated.
    Mijn drive geeft op de tom tom een kruis en zegt dat deze steeds niet beschikbaar is.
    Info :
    tom tom start 50
    serienr : VJ2484A01157 (0)
    applicatie versie : 16.201.2572.311 (0) ( 27-05-2016)
    geinstalleerde kaarten : europe v976.7830 ( uitgegeven op 08 2016 )
    laatste verbinding met mijn connect : 16 07 2017
    beschikbare ruimte : 1.52 intern geheugen , 31.04 gb geheugenkaart

    Ik heb de laatste versie opnieuw gedownload en de andere eerst compleet verwijderd. Een ander pad voor installatie ook opgegeven. Ook opnieuw de tom tom verwijderd uit het systeem op de pc maar helaas word de tom tom dus met mijn drive niet gezien.

    Ook een usb kabel al vervangen en dat werkt ook niet. Alle usb poorten al getracht ook.

    kortom ik ben het even helemaal kwijt, heb alles al gedaan.
    cookies worden gewoon geaccepteerd.
    ik heb norman antivirus helemaal compleet en ik heb ook hitman pro geinstalleerd staan en die laat het ook toe. Kortom.. wat nu nog te doen.

    mobiel nummer XXXX. ik werk van 7 u – 15:30 u. Ik ben om 16:30 u thuis.

    ik ben uit de oplossingen zelf en zoek al via jullie faq site.. maar helaas komt dit nog niet voor.
    er zou voldoende ruimte moeten zijn binnen de tom tom.. maar goed.. wat gaat er mis ?
    wat moet ik dan verwijderen op de tom tom zelf ?
    ik heb al enigszins e.e.a. aangepast door heel veel landen te verwijderen..

    of moet ik de tom tom gaan opsturen.. via de winkel waar ik deze officieel heb gekocht en ik de bon nog van heb.. dat is dus de aankoop bon.. en dit is sinds 2015.. ik hoor graag…

    Gr, dhr Jansen

  41. Gerard M

    Ik heb een tomtom go 520 en wil er routes op zetten via my drive, maar de synchrisatie mislukt steeds. Wie helpt?

  42. alkemade

    hALLO wij hebben tom tom go 3 x gekocht voor 3 telefoons x 19,95. Niet 1 van de versies doet het goed. Als je menu intoets en zoek en alleen een plaats dan op de blauwe pijl van navigeren drukt gebeurt er niets. Hij laat wel zien op de kaart waar je bent. De route krijg je niet te zien of geeft hij aan.

    Wat doen we fout??

  43. Rene

    Ik wil de tomtom software updaten van mijn Renault clie en volg de instructive van de Renault website.

    Maar na de installatie van de software blijft hij aangeven om de naviagatie aan te sluiten of de SD kaart in de kaartlezer te stoppen, maar de software herkent de SD kaart niet. Windows herkent de SD kaart wel.

    Enig idee hoe dit op te lossen?

  44. Henny

    Ik heb een nieuwe SDHC kaart gekocht voor ons carminat systeem, daar heb ik de bestaande kaart Benelux opgezet. Deze werkt. Nu heb ik de kaart West Europa gekocht en die staat op de SDHC kaart, maar hij wordt in de auto niet getoond. Enig idee wat er fout gaat?

  45. Catherine Grosjean

    1. Batterij TomTom GO 500 laadt niet meer op, noch in de auto noch via netstroom. Valt na 5 minuten gewoon helemaal uit en is dan zo dood als een pier.
    2. In de gebruiksaanwijzing staat dat de batterij ‘niet door de gebruiker kan worden vervangen’ (gebruiksvriendelijkheid staat bij TomTom niet hoog in het vaandel) maar dat ‘contact moet worden opgenomen met de klantenservice van TomTom.
    3. Telefonisch houden ze me letterlijk aan het lijntje, ik kom gewoon niet aan de beurt en na een half uur (de laatste 20 minuten ongeduldig) wachten, wordt de verbinding gewoon verbroken.
    4. Via ‘mijn TomTom’ kom ik wel op mijn pagina, maar als ik durf proberen verder te gaan (ik heb het hele riedeltje ingevuld, type en al, gekozen voor batterij…), wordt nogmaals mail en wachtwoord gevraagd, en dan kennen ze me plots niet meer.

    Dit is echt van de pot gerukt!!!

  46. Admin Bericht auteur

    Ik zou dan even naar een elektrowinkel gaan of een winkel gespecialiseerd in GPS apparatuur. Deze mensen zullen je kunnen verder helpen.

  47. wiebe

    Hoi ik heb een tomtom xxl met een oude kaart erop. Kan ik gratis een nieuwe vesie van de kaart updaten of moet je daarvoor betalen?

    grt

  48. Admin Bericht auteur

    Hoi, als je hem aansluit dan kan je onmiddellijk in je account zien of je recht hebt op gratis updates of niet.

  49. A.Hueskes.

    Goedemiddag, middels een groen lampje zou ik moeten kunnen zien dat de TomTom volgeladen is, echter ondanks het urenlang laden brand het niet. Ik vraag me af of de accu stuk kan zijn daar ik het toestel hooguit 5x in het jaar benut. Als ik de connector achterin het toestel stop geeft die heel even aan dat het aan het opladen is. Kan ik bij Mediamark waar ik het toestel gekocht heb de accu laten testen?

  50. Hans

    Hallo,
    Ik heb een Tomtom start 60 met Europakaart, extra geheugenkaart en lifetime-maps. Ik kan diverse adressen van mijn vakantie naar de Azoren niet vinden. De Kaart van de Oost-Atlantische eilanden is volgens Tomtom “Je systeem (serienummer VE………….) is helaas niet compatibel met het geselecteerde item”. Weet iemand wat ik hiermee aan moet? Volgens Tomtom zitten de Azoren gewoon bij de kaart van Europa.

  51. Carl Talitsch

    Goedendag, mijn VIA 135 heeft regelmatig geen GPS-ontvangst ondanks regelmatige GPS-update.
    In de vakantie zelfs 3 dagen geen GPS ook ondanks reset fabrieksinstellingen. Ook constateer ik een enkele keer dat, als de GPS ontvanger 6 of 7 satellieten detecteert de routeplanning toch niet mogelijk is.
    Dit euvel duurt nu ca. 2 jaar. Reparatie of check-up doet men niet. Alleen omruil tegen nieuw toestel met 25% korting. Het apparaat is van 2012. Ik verwacht een langere levensduur
    Wat heeft u voor advies
    Groet, Carl

  52. J. Benink

    Vandaag, 16 mei probeer ik updates te downloaden doch na intoetsen wachtwoord krijg ik geen verbinding. Na vele pogingen kreeg ik kort bericht dat server overbelast zou zijn. Ik moet vrijdag met auto tweetal landen in Europa bezoeken dus ik heb updates nodig.
    Is er een storing?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *